tisdag 16 augusti 2011

Beige!


Hej-hej!

Tillbaka på Cypern igen; nästa färg är den mest framträdande i naturen sett från ovan i alla fall:)

BEIGE

Inte nödvändigtvis en trist färg - Titta bara på bilderna!


Kalebasser...eller en bikiniöverdel på tork? ;)


Närbild av strandvägen med små söta lila stjärnformade blommor i kanten


Liten fågel sitter under en palmkrona och tittar om det ramlar ner några smulor från borden vid baren. Vaddå? Vad jag gjorde där? Hrmm...råkade bara gå förbi....;)


En dag gick Elin, Jonas och jag på ödlejakt.
Ödlor var det gott om på ön, men de var snabba och svåra att fånga på bild.  
Men skam den som ger sig - vi fick vår bild till slut!

hehe


Kom man utanför hotellområdet så var det inte mycket som var grönt, bara vissa buskar och kaktusväxter. Inte minsta lilla grässtrå!!!


En något suddig bild tagen från takterassen på hotelllet.
Långt ute på udden ser vi Jocke och Jonte som är ute och rekognocerar inför en planerad simtur till grottorna som fanns en bra bit bort. Simturen blev av på avresedagen först så det krävdes ganska mycket planering!!! haha


När de simmade ut höll vi andra på att packa, så det var ingen som förevigade deras bedrift. Jag försökte förtränga vad de gjorde, eftersom jag tyckte att det var ganska så "vågligt".
De bara skrattade åt mig när jag sa att jag hade varit orolig.

Sjåperier...!


Vet inte vad det är för bergart som är så ljusbrun...sandsten?
Det är tillåtet att fnissa lite om jag är "ute och cyklar" och någon vet mer än jag gör. Vilket jag är ganska så säker på att många gör:)))) 


Vissa växter var även de beigeaktiga:) Och skumma - såg mer ut som något man kan hitta på havsbottnen. Kala stjälkar och små öppna "gap" som sträcker sig upp mot ljuset...

Jaha, det var färg nummer två...BEIGE...Sand...ljusbrun

Har en färg till att presentera, men det får bli en annan dag!
Nu börjar S prata om datorberoende....vaddå...inte jag inte...;)

Näää
Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Beige är inte min favoritfärg men dina bilder gör den ändå väldigt positiv! Och det här med storstad är ju för att E o L flyttar till L nästa vecka..De har hittat en jättefin nyrenoverad etta högst upp(5.te våningen)och nära skolan. Nån gång tänker jag/vi hälsa på förstås!!!Ha det BÄST! Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jaha ja - att jag inte fattade det:) Vad mysigt för dem! Bästa tiden i livet nu; unga, förälskade och i början av ett nytt spännande kapitel i sina liv! Klart ni ska dit! Och hit med snart? KRAAAM! :D

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder du fått till :)! Får lite längtan tillbaka även fast det är skönt att va hemma med.. Puss

    SvaraRadera
  4. Ja vi har också lust att ta nästa resa snart....såååå mysigt det var! Vi saknar ju alla er också nu :) Puss

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥