lördag 27 augusti 2011

Lördag!!!

Hejsvejs!

Så här stora är vndruvorna nu! Bilden stämmer ganska bra med verkligheten iaf på  min helt normala dataskärm till min helt normala stationära dator:)

Har alltså ingen liten bärbar...


Men...felet är att de inte är mogna! De ska bli rödlila och jag tycker i alla fall att de ser väldans gröna ut fortfarande!


Gick ut på tomten en sväng och tog några bilder på sensommaren. Det här är Benveden som är insynsskydd vid vår altan. Den kommer att bli alldeles mörkröd senare på hösten och är då väldigt vacker tycker jag.


Margueriterna blommar fortfarande fint


Likaså luktärtorna.
Fast de är fula (gult är fult) i bladen. Ser ganska så risig ut, men så länge den blommar
så fint får den stå kvar:) LUKTAR så GOTT!


Rönnbären är röda och fina - höst är vackert!!! Jag är ett höstbarn så jag tycker om hösten:)
Däremot kunde vi hoppa över november som brukar vara grå, fuktig och tråkig här nere.

December vill jag ha kvar för annars blev det juingen JUL!!! (Nu är det bara en dryg månad kvar till IKEA börjar julskylta! För tidigt för min smak även om jag tycker om julen)

Men januari är en onödig månad, för då blir det plötsligt så kallt! Ja, några dagar i stöten alltså...snön kommer och går, det är halt  ena dagen och slaskigt nästa...


I år har jag världens godaste tomater! Små, orange, söta, smakrika och i massor!!!
Jag äter dem som godis! Förresten har jag slutat äta godis! Inte tomater då ju, men riktigt godis!

Har klarat mig i en hel vecka nu! (jihooo) Men jag vet nog när det kommer att gå åt skogen första gången...när Jenny kommer hem, för hon har alltid en Marabou chokladkaka på gång!

Bra djup i bilden, ser ut som att det är hål i boken:)

Idag skulle vi haft sol hela dagen enl den väderleksrapport jag tittade på igår! Och 27 grader! I verkligheten blev det inte så - det har duggregnat nästan hela dagen och inte varit riktigt så varmt. C:a 22 grader, men det är ju inget att klaga över :) 

Är bara tacksam över att vi slipper orkanen Irene!

S och jag har varit in till Krsd idag och köpt en ny madrass till våra sängar. ÄNTLIGEN!
Vi har haft två stycken bredvid varandra som har glidit isär och varit allmänt irriterande. Nu har vi en stooooor!! Härligt!

Köpte även sista boken i serien om Ayla och den mysgoa pläden som den ligger på. Den hittade jag på Rusta (149:-) och den är såååååååmjuuuuuk!!!!!!!!!!

Nu ska jag fixa lite mat till oss!
Ha en fortsatt bra dag!

KRAM!!!!

5 kommentarer:

  1. Nu börjar det likna nåt, med vindruvorna alltså

    SvaraRadera
  2. Men jösses vilka ENORMA druvor :))!!! Och ändå har jag en 17 tums skärm på min bärbara. Vad synd att de troligen inte hinner mogna. Nej nej nej absolut ingen julskyltning för tidigt. Fy också. Först vill jag ha en fin härlig höst. Idag har vi haft en underbart härlig höstdag och jag och Saga har varit i skogen och fotat lite.

    Jag såg de där härliga plädarna i bladet från Rusta. De såg verkligen härliga ut och sååå billiga. Mys ordentligt ikväll med den :)

    Vi har inte hämtat bordet än av olika anledningar. Tyvärr är det inte i trä, träben alltså utan kromade ben. Verkar stört omöjligt att få tag i ett bord med fyra ben och i trä, begagnat då. Jag skulle vilja betsa det vitt. Jag börjar med detta bord och blir det inte i köket det skall vara så har jag andra planer för det :)

    Ha en härlig lördag kväll! Men du...de där böckerna....är inte de riktigt snuskiga ena :)) För det är väl "grottbjörnens folk" eller? :))

    Hejhopp. kram :)

    SvaraRadera
  3. Jonas: Hahha...Vad kul att du lämnar en kommentar!! Ja, de har verkligen tagit fart nu mot slutet av sommaren:)



    A-L: Nja...snuskiga vet jag inte,
    det är bara i en av dem det förekommer lite "snusk" hahaha Men det dör man inte av att läsa, så farligt är det inte;)Tycker du om att läsa böcker så tycker jag att du ska läsa dem:)Det är så spännande att föreställa sig hur det kan ha varit för så länge, länge sedan!
    Kram:)

    SvaraRadera
  4. Jasså bara lite. Nee då ids jag inte läsa :)) Har läst några ur den serien men för väldigt länge sedan. :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥