tisdag 2 augusti 2011

Tine K i mitt kök

Hejsan!

Har tagit några bilder på mina inköp från igår:)

Så klart ska det stå luktärter i vasen (lr lattemuggen) nu när de blommar som finast! Många av mina blommor har helt enkelt ruttnat av allt regn. Har dessutom besvär med larver i mina pelargonior. Bladen är fulla av hål. Handplockade en hel drös gröningar idag...blä.




Så blev det även ommöblerat på hyllan i köket!
Det är så roligt med något litet nytt att glädja sig åt! Är inte så mycket för att köpa skor och kläder men tycker om små fina inredningsdetaljer och tyger. Bara älskar dessa små skålar och burkar! :))


Så här såg himlen ut hos oss idag. Inte mycket sol, men heller inget regn. Varmt och skönt har det varit. En gammal vän till min mamma ringde till mig idag och gratulerade på namnsdagen:) Hon sa att det har varit en kanonsommar i Norrbotten. Mycket sol och värme.
Hm... 
...då är det nog sant det som jag minns från min barndom! Sommaren var alltid solig och varm hemma i Kalix...och dessutom var den myyyyycket längre än den är nuförtiden;)

Jenny, Jesper och flickorna åker hem i morgon, men det kommer inte att vara tomt länge för Elin och Jonas kommer senare på dagen:) Lite ombyte bara, det blir lugnare men jag kommer att sakna barnen. Fast här behöver göras en del ingrepp i hemmiljön. Städas och så...blir inte mycket av den varan när den lilla familjen är här :)

Ha en bra dag i morgon!

KRAM! 





2 kommentarer:

  1. Hej! Men att du då bara köper snygga saker!! Men det är klart. Varför skulle du köpa fula grejer så egentligen var det ju en mycket dum kommentar :)) Men såå snyggt det du köpt och med de söta luktärtorna i blev det perfekt. Inredningsriktigt ;)) Skicka dem till mig för jag vill också ha :)
    Ja dessa larver förstör så mycket. Äckligt. Bara dina vindruvor klarar sig. Du får sitta på vakt. Har också hört att längre upp i Norrbotten har det varit mycket sol i sommar. Jag har inte köpt någon ny kamera. Har fortfarande min lilla. Ha en bra dag! Vi ska till stranden idag. Kram :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Skulle gärna skicka till dig om jag visste adressen;) Nu har barnen åkt, det är tyst och stilla och jag ska tvätta lakan och hänga ut för idag är det SOL! :)Blir lite jobbigt med vindruvspassningen bara. Får skicka ut S!
    Hoppas att ni har en fin dag på stranden! Kram.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥