måndag 1 augusti 2011

Sista kvällen i juli

HEJ!

 Idag  har det faktiskt varit fint väder... ända tills jag bad S sätta fyr på grillen. Då plötsligt  öppnade sig himlen och regnet formligen vräkte ner. Vet inte var det kom från, hade inte ens sett himlen mörkna. Vi hade planerat att äta utomhus, men det fick vi ändra på. Det fick bli glasverandan.

Och där blev vi kvar. Länge.

S har under dagen gått loss på altanen där han ska göra en del förändringar. Vet inte riktigt hur det kommer att bli, men jag har fullt förtroende för honom. Tycker att det är så spännande. Och han stannar upp ibland för att höra vad jag tycker. Faktiskt ;) 


Är ju också lite mysigt att hänga på glasis,  faktiskt.


Efter maten (grillade fläskkotletter, potatis, brun gooood sås och en mumsig sallad) och efterrätten (glass och färska blåbär) satt Alice och jag och dekorerade tändsticksaskar. Hon dekorerade. Jag satt.

Den här ska Jonathan få.

Han är (moster) Emmas pojkvän,  fast Alice ska så småningom gifta sig med honom. Säger hon. Från första gången hon träffade honom har hon varit "kär" i honom:) Så något!!! Hon blir alldeles kollrig när han visar sig. Nu har det hållit i sig i minst tre av hennes fyra levnadsår.

Häromdagen när han kom hit lade hon sig platt på magen på golvet och deklarerade att han var så snygg att hon svimmade.

Vad månde bliva???!! Mormor är liiiiite bekymrad;)

I morgon ska vi åka på utflykt till Höganäs! Ska bli så kul!
Återkommer nog senare på kvällen med bilder :)
Godnatt!

3 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt det ska bli att åka till Höganäs med dig!! Äntligen!! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det har vi ju pratat om lääääänge! Puss

    SvaraRadera
  3. Det ser mysigt ut :) Hoppas utflykten till Höganäs var kul!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥