tisdag 30 augusti 2011

En ledig tisdag

Hallå?!

Har haft en ledig dag idag.
Då ser det oftast ut så här på mitt köksbord :) Till frukost äter jag knäckebröd med ost på och en stor kopp kaffe. Samtidigt drar jag fram allt möjligt eftersom jag tar en lååååååååååång frukost för att riktigt känna att jag kan sitta så länge jag själv vill:)


Kalendrar i både fick- och väggformat. En kartbok kan vara bra att ha på bordet. Telefon/adressboken. Pennor. YATZY - ett måste? Ja, ungefär så.
Oftast även en bok, en inredningstidning och ett korsord!

Fullt på bordet alltså. När jag är ensam.


Igår fick jag den här jättesöta gräddkannan i present av en kollega:)
Blev jätteglad förstås!
Precis mitt i prick!

Just nu står även den här på mitt köksbord. Den har blommat jag-vet-inte-hur-länge!! Det är väldigt vad olika orkidéernas blommor håller. Vissa sitter där i månader medan andra vissnar redan efter några veckor.


Det här är dagens lunch. Yoghurt, flingor, banan, valnötter, en nektarin och ett plommon. Plus ett glas proviva:)

Nu har det börjat kännas inomhus att det är svalare ute. Vi hade bara 20 grader inne idag. Det är tre grader kallare än förra veckan. Under frukosten har jag en go kofta på mig, men därefter har jag bara ett linne. Har upptäckt att man då måste hålla sig i rörelse för att inte frysa:) Och Shit, vad jag har fått mycket gjort idag! :))

Är så himla sugen på att fixa till sovrummet nu, det behöver fräschas upp:) Har vissa planer, idag började jag lite smått med att ta bort en hylla vid sängen. Det blir nog fix i två rum mer eller mindre samtidigt för datarummet behöver ny väggfärg och det brukar ju följa en hel del annat med det:) ROLIGT! Det riktigt kliar i fingrarna!! Men fortfarande har vi jobb på tomten som måste göras först. TRÅKIGT.

Nu är klockan lite senare än vad jag hade tänkt mig att den skulle bli. Ska jobba 10.5 timmar i morgon med tidig start så jag behöver nog tänka på sängen:)

Natti, natti!

KRAM!

9 kommentarer:

  1. Fina bilder som vanligt. Du har en kanonkamera eller så är det fotografen som e så bra :-0 Bautakram te dej

    SvaraRadera
  2. Hehe...det är nog fotografen;) Skojabara, kameran är ganska ny och jag har inte ens läst manualen ännu:( Sorterar bort ganska många bilder faktiskt:) Kram tebaks!

    SvaraRadera
  3. Alltid lika skönt med lediga dagar! Tyvärr går dom allt för fort bara..

    Puss,puss

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det ser mycket hemtrevligt ut på morgonen hos dig :) Spelar du yatzy själv? Du är allt lite klurig du ;))

    Vad roligt att fixa till i sovrummet. Du har mycket god smak så det rummet kommer att bli snyggt!

    Hoppas det gick bra att jobba idag. Många timmar... Sov gott fina du! :)

    SvaraRadera
  5. Lisa: Ja så är det verkligen...men å andra sidan går ju hela livet för fort:) Puss

    SvaraRadera
  6. Ann-Louise: Jag försöker vinna över mig själv:)))Blir lite besatt ibland...Jobbet gick bra, men det är långa dagar så det blir inte mycket tid hemma känns det som. Ha en bra dag i morgon! Kram:)

    SvaraRadera
  7. Ni har ju faktiskt lite vitt att måla också (med två kamrater). Det kommer att bli kul för det ska väl kombineras med några goda drinkar i uterummet? Å

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Ja just det!!! Absolut! Det får bli snart då medan man ännu kan vistas i uterummet:)Före eller efter kräftorna?

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥