söndag 7 augusti 2011

Gissa vad?.....det regnar!! Men det bryr jag mig inte om idag:)

HEJSVEJS!

I natt har regnet formligen väkt ner! Har sovit gott men ändå hört i bakgrunden att åskan har mullrat. Vi har inte haft så mycket av den varan i år, trots att det har varit kraftiga åskoväder i södra Sverige tidigare i sommar.

Ja, gräsmattorna är då i alla fall inbjudande gröna och frodiga denna sommaren! 
 I solsäkra mellansverige de är helt "sönderbrända och stickiga" enligt en beskrivning från Fb.
Alltid nåt att glädjas över:)
Idag har jag varit inne på Bagaren och kocken och kollat runt. Så mycket fint!



Det här fiiiina rosa tårtfatet (vill ha!!) kommer från Danska Ib Laursen...

...liksom denna användbara skål som finns i många olika färger och storlekar.



Här finns även bokstavsformar som med lite fantasi går att använda till lite av varje
Bokstavskakor.
Ord i kakan
Trycka ut ord i lera...

Ja, så långt sträckte sig min fantasi idag;) Inte mycket att yvas över hahaa:D

 

Och den här lilla tratten då?
Ska vara för att underlätta att göra knäck och annat smått som brukar kladda.
Vet inte riktigt vad jag tror om den, det kan nog lätt bli lika geggigt och därmed stopp i den? Någon som har provat?



Snygg termoskanna från Danska Eva Solo. Finns med en fin bryggtratt i rostfritt, så man kan brygga kaffet direkt i kannan. Och även denna kanna har den  garanterat droppfria hällkragen.




Den här "pyntgrejen" i silikon tycker jag däremot verkar perfekt. Lätt att få i grädden (eller glasyren) utan kladd. Lätthanterliga munstycken och lätt att rengöra. Ska nog prova en sådan...


Läcker pajform från Italienska Gerbera. Älskar färgen! Den finns i många, många fler knalliga färger. (vill ha!) :) 
 

En liten magnetisk timer för oss som föredrar de gamla analoga. Den finns även den i en massa färger.
Dessa produkter finns ju så klart på andra ställen än hos Bagaren och kocken, men det är alltså där jag har varit inne och rotat idag!


Hoppas att ni får en fin söndag! För er som bor i Skåne och börjar jobba efter semestern i morgon så kanske det inte gör så mycket...! Det är ju inte precis semesterväder...;)

Själv har jag en och en halv vecka kvar och hoppas naturligtvis på att få se solen igen! :)

Sköt om er!

KRAM!

3 kommentarer:

  1. Men nu har jag ju hur mycket som helst att säga om detta ! :))Men hinner inte nu. Ikväll när det lugnat sig då kommer jag tillbaka ;)

    SvaraRadera
  2. Det blev så sent innan jag fick ordentligt med tid att kunna sätta mig ner vid datorn.... Nu måste jag krypa i säng. Ja just ja, du har mail du också ;) Kram!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥