tisdag 2 augusti 2011

Magasin 36 i Höganäs

HEJ i natten!

Med höga förväntningar i bagaget åkte vi idag till Höganäs. S, Jenny, småflickorna och jag. Vi (dvs Jenny och jag) har läst om detta ställe i olika reportage i inredningstidningar och i bloggar och nu äntligen skulle det bli av att vi själva skulle få besöka butiken!

S följde med, fast han var helt utan intresse av det mesta vi besökte. (Höganäs, Ittalas och Rörstrands outlets bl.a)  Han är nog rädd att jag ska somna vid ratten tror jag :) Jag är en livsfarlig bilförare när jag kör långa sträckor, blir så in i nordens sömnig!!!

När vi äntligen hittade dit möttes vi av den här fasaden:


Vi visste ju att det var beläget i en gammal fabriksbyggnad, så det var väl väntat. Men jag hade nog förväntat mig en större skylt med butikens namn på. Den här lilla saken (nedan) stod lutad mot dörren vid ingången och det tog en stund innan vi såg den och fattade att vi faktiskt var på rätt ställe!


Jag tyckte nog att det var ganska så ofräscht därinne. Unket och dammigt, luktade instängt. Fast det finns många fina saker - absolut!


En kraftig naturbänkskiva lagd på två stubbar. Så fint!!

Lyktan är också jättefin, tycker jag.
Vi kunde inte köpa något stort eftersom bilen redan var fullproppad med dubbelvagn, sittdynor och utflyktsfiltar och -korgar:) Jag hittade förstås en stor fin kruka jag hade velat ha med mig hem. Men den var så dyr att jag nog inte hade köpt den ändå:)) 


Här finns fina möbler, mest gamla sådana, i den lite lantliga trendiga stilen.

Har för länge sedan insett att sakerna och möblerna i mina föräldrars lantgård i nutid skulle ha inbringat en smärre förmögenhet om de hade funnits kvar. Skåp, klaffbord, sekretärer, stolar, kökssoffor, soffbord, sängar, bänkar, skänkar mm. I uthusen fanns det massor av saker som var rostiga, avflagnade och nötta. Gamla seldon, stallyktor, krus, lampor, bunkar mm. Hur mycket som helst. Allt sådant slängdes!
Jisses, min bror och jag skulle ha kunnat öppna en egen butik:) 

Allt som inte hade slängts försvann i en gårdsauktion när min bror och jag var unga, vi hade trånga lägenheter och dåligt med utrymme. Dessutom hade vi ett svalt intresse för den sortens saker då. IKEAkatalogen var vår bibel:) Det skulle vara nytt och fräscht !


Mmmmm - bara ÄLSKAR Tine K:s produkter! De finns inte i så många (fysiska) butiker,
mest bara att köpa i nätbutiker.


Fast inte köpte jag särskilt mycket!

Bara tre små saker ur Tine K.s sortiment.
(Visar dem senare, bättre att fota i dagsljus!)

Ja, och så en kylbag och en badtermometer.
Och lite grönsaker :D
Det blev inte så dyrt med andra ord.

Nu sover alla i huset utom jag, som vanligt. De små har med tiden blivit riktigt duktiga på att sova länge på morgnarna och vaknar numera inte före kl. 9.00 

Får väl börja tänka på sängen jag också då.
...........

Nu har jag tänkt färdigt.
Jag går o lägger mig!

KRAM! 



2 kommentarer:

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥