torsdag 25 augusti 2011

En annan dag

HEJ IGEN! ♥

Gårdagens inlägg om Eken har fått utgå.
Jag var nog lite väl så arg och ledsen när jag kom hem och satte mig vid datorn:)

Vill försöka hålla en mer positiv attityd här; men ni som hann läsa kanske förstår varför jag var upprörd...nu är det i alla fall en helt annan dag. Det är den dagen som igår var imorgon och imorgon blir igår.

Bara ännu en helt vanlig dag i ett helt vanligt liv.


Nu är S:s plantering delad i fyra krukväxter och en blomuppsättning. Vågade mig på att ha murgrönan inomhus, får väl se vad som händer; det värsta var visst att det skulle växa hår under mina fötter;) Slänger väl ut den så fort jag märker att något är fel :D


Blommorna fick göra varandra sällskap, annars tycker jag mycket om att bara ha ett fåtal blommor i vaserna. Delar gärna upp en bukett i flera vaser. 

Suddigt mys:)

Igårkväll var Jonte och Emma hemma och åt middag hos oss. J älskar efterrättspajer så det var ju klart att han måste få en sådan! :) Han förtjänade den dessutom eftersom han hjälpte S att få gång denna dator till mig. Sitter alltså inte vid min gamla dator längre utan har en bättre begagnad med Windows 7. Lite konstigt eftersom jag är van med XP


...och här är pajen...mumsi...


Så klart med vaniljvisp till!

Idag har det regnat ganska mycket, men varit varmt och skönt. Byns bassänger håller en temperatur på 27 grader så det blir nog till att åka ner och bada i helgen.

Trots det så börjar det kännas att det är höst. Eller synas. Vissa träd börjar gulna och höstblommorna blommar för fullt. Rönnarna är röda och har många klasar i år. Äpplena är mogna. Ska ta med kameran och gå ut på höstfotografering någon dag framöver.


Ha det gott!

KRAMAR! 

3 kommentarer:

  1. Men du tog bort inlägget alltså hihi Du är rolig du ;) Allt behöver inte vara superglatt och positivt heller. Jag tycker iaf att det var mycket bra skrivet! :)

    Åh vilket mys ni hade, den pajen ser mycket god ut. Och luktärtor har du fortfarande ser jag. Hur går det med vindruvorna då?

    Vad fint med vaniljvisp i en hög "kruka", den ser lite högre ut iaf. Ja annars hade det väl inte rymts så mycke heller för den är ju inte så vid. Men herregud vad jag svammlar :))

    Så roligt med en ny dator. God Natt Karin! Hoppas det inte växer ut alltför mycke hår...Det blir nog halkigt då ;))
    Ann-Louise

    (det blir svart nagellack)

    SvaraRadera
  2. Jag gillade ditt inlägg om eken, det var så bra skrivet! Och oroa dig inte, det är bara Burträskare som får hår under fötterna ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ann-Louise: Jamen det är ju kul när du svamlar:D Jo vindruvorna växer fortfarande, men de är gröna. En planta ska bli röd, den andra blå. Hinner nog inte bli ätbara i år:( Men vi har jättegoda tomater! Söta och smakrika!!! De godaste vi någonsin haft! mums!

    Hur går det förresten med ditt nygamla köksbord? Vill se!!!
    Kram

    Birgit: jaså? Men då behöver jag ju inte oroa mig då! hihi :) Kram!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥