tisdag 16 augusti 2011

Blått i många nyanser.



HEJSAN!!!


Har precis kommit hem från en vecka på  Cypern. Behöver jag säga att det var
U-N-D-E-R-B-A-R-T?? 

Det vaaaaaar det!

Men hur det än är så är det skönt att komma hem igen. En vecka är precis lagom länge att vara borta. Det är bara lite svårt att  fatta att jag i morse låg och badade i en av hotellets pooler och nu har jag varit hemma i flera timmar! 

Bild: Utomhustrappen som vi dagligen använde som en genväg till poolområdet:)

När jag tittade på mina bilder så slog det mig att de var tre färger som hela tiden återkom.

Först och främst blått, blått i alla de nyanser!

Från det turkosa medelhavet och den underbara blå himlen till den klarblå målarfärg som används flitigt till så mycket.

 

Här är det stora poolområdet som vi badade mest i. Det var så stort att man kunde bada fritt utan att bli störd av andra badande.

Solsängar fanns det till alla gäster, det gällde bara att hitta dem! :)
Vi var åtta stycken som gärna  ville sitta tillsammans!


Här de andra två poolerna i kvällsljus.

Längst fram i kanten kan man hänga över poolkanten och titta ut över havet som ligger en bit nedanför. Här är bassängerna nästan tomma på badande eftersom man inte fick bada efter kl 18.30.

Det var inte stor skillnad på utetemperaturen dag och natt.
Skulle tro att den pendlade mellan 25 - 35 grader. I vattnet var det inte mycket svalare...men det svalkade skönt ändå.


Det här spännande sjörövarskeppet lockade många barn varje dag!

Tror nog att Alice skulle ha velat vara med på en tur...det var inte Pippis pappa som var kapten här utan skeppet hette 'Black Pearl' så det var väl Jack Sparrow. (Hm....Johnny Depp...skulle nog ha åkt med en tur i alla fall ;))

Men titta på vattnet! Kristallklart och turkosblått!



Ja, i havet badade vi naturligtvis också! För bada måste man ju för att orka med värmen!
Vissa dagar gick det härliga höga vågor och det var uppskattat vill jag lova! :)

...och överallt...BLÅ parasoller!



Och så har vi ARENAN.

Blå.
och
vit.

En underbart rolig plats för alla barn. Det fanns fantastiska ungdomar som roade barnen med bl.a dans, musik och många roliga lekar och upptåg. De modigaste barnen uppträdde under kvällen för gästerna med
dans och sång.


Lite senare varje kväll uppträdde även duktiga etablerade artister på den fina scenen och då satt vi i den mörka, varma natten på blå dynor i den cirkelformade arenan och bara njöt!


***
Nu ska det hängas tvätt och sedan ska jag krypa ner i min egen säng igen. DET ska bli skönt för min säng är allt lite mjukare och goare än hotellsängen...och så är den ju MIN :)


I morgon återkommer jag med en ny färg från Cypern:)

Kram och godnatt!




PS: Har försökt få bort det långa tomma utrymmet men det går inte?


















8 kommentarer:

  1. Välkommen hem! :) Vackra blå färger och det ser så underbart härligt ut! En vacker dag då åker jag också. Fina bilder har du tagit. Visst är det roligt att vara borta men det är skönt att komma hem också, till sin egen säng :) Hoppas ni slipper regn idag... Ha det bra! :)

    SvaraRadera
  2. Hej Karin! Skönt att ni haft fint väder och riktigt kunnat njuta av veckan! Vädret här hemma har ju varit riktigt höstlikt! Och den blåa färgen och de fina bilderna känns lockande men jag reser väl till en stor stad när det blir utlandsresa av...Och välkommen hem, det har varit lite tomt att inte ha din blogg att läsa...
    Kramar//Maria

    SvaraRadera
  3. Jättehärligt ser det ut!!
    Det går fortfarande inte att ringa hem till er!

    Puss

    SvaraRadera
  4. Ann-Louise: JA vi har faktiskt haft sol idag, fast ganska blygsam värme med tanke på hur vi hade det innan:) Åk inte en vacker dag - välj en regnig! ;) Kram

    Maria: Kul att du har saknat min blogg! Varför vill du åka till en stad? Det är ju så stressande, på semestern ska man ha det lugnt och skönt:) Kram.

    Jenny: Det var verkligen härligt -telefonen har ringt hela dagen, kan det vara fel på din? Puss.

    SvaraRadera
  5. Välkommen hem! Så härligt med en utlandsresa! Sov gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack! Ja,
    nu ska det faktiskt bli skönt att börja jobba igen på måndag! Kram och godnatt!:)

    SvaraRadera
  7. Välkommen hem!
    Härligt att ni är nöjda med resan!
    Kram! <3
    Chris

    SvaraRadera
  8. tack! Ja det var underbart skönt och avkopplande! Kram på dig själv! <3

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥