torsdag 4 augusti 2011

Glas och grejor

Halloj!
Igår fick S en present av mig som han egentligen skulle fått på sin födelsedag. (okeeej då, jag kanske ville ha den liiite själv också....) *skäms en aning*

En Eva Solo kaffebryggare.
Världens enklaste sätt att brygga kaffe på! Och det blir gott, den är snygg och den håller värmen jättebra. Rekommenderas!  

Finns bla på Cervera 


Det var varmt igår så jag drog ner dragkedjan lite...:))) 

Nej då - ville bara visa silen som sitter inuti, den syns lite om man vet var man ska titta. Det är den ljusgrå saken som går ner halvvägs i flaskglaset:) Den hindrar kaffesumpen från att hamna i koppen. Mycket effektivt. Flaskan är droppfri och korken öppnas när man häller och försluts när man slutar hälla. Ja.

Är nog rätt så dålig på att förklara?
Men ni fattar att den är bra va?


Användarbeskrivning: Pressokaffe + hett vatten - rör om - drick och njut:) Lättsomenplätt!
Foto från beskrivningen som följde med.


På dagen var S och jag till en loppis för att leta efter små likörglas. Till Baileys
(som är den enda likör jag brukar köpa) behövs små glas med plats för isbitar.
Dessa var perfekta!
Fick sex stycken för 60:-


Köpte även den lilla glasskålen på fot. Där fanns så mycket att det var svårt att välja. Är bara så kul att gå o titta. Hittar ofta saker som jag tror att andra skulle gilla. Blir annars alltid lite 'mättad' när det finns för mycket. Men nu handlade jag ju i alla fall :)


Min hortensia kämpar på och har blommat heeela sommaren. Tror jag ska prova gräva ner den i gräsmattan, kanske kommer den igen till nästa sommar då?

Så många planer
så lite tid

och

När det finns tid
finns inte alltid lust.

Så är verkligheten här hos mig. Ofta hamnar jag framför datorn istället för att göra något vettigt. Som nu. Vi sitter här framför varsin dator Elin och jag. Den ena spelar och den andra bloggar.

Slöseri med tid? Avkoppling!!! :)
Ha en bra dag!
KRAM!



4 kommentarer:

  1. Söta glasskålar på fot! En sån kaffe grej måste ju vara helt perfekt om man bara gör lite kaffe också. Om man bara vill göra en kopp. Jag tyckte du beskrev det bra för jag förstod preciiiiiiiis allt :)) Klart man måste få sitta vid datorn också. Tror knappast att du sitter där ohälsosamt mycket. Du shoppar ju ibland också ;)) Jo, jag har två bröder också. Men dem har jag inte så stor nytta av :))) Trevlig helg Karin!! Kram

    SvaraRadera
  2. Haha... jag har en bror, älskar honom men förstår vad du menar;))Det är därför jag skulle vilja haft en syster:))Som man kan prata med om precis allt. Har turen att ha fina kompisar som har fyllt behovet till viss del, men sedan är det ju det där med tillhörighet...samma uppväxtmiljö och släkt. Delade upplevelser...på gott och ont. Ha en skön lördagskväll! Kram.

    SvaraRadera
  3. Så klart! :) Sveriges vackraste älv! :):)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥