fredag 5 augusti 2011

En dag som idag.

Så onödigt

Att slösa bort en hel ledig dag med att vara låg.
Det regnar ute och har gjort det hela dagen. Det brukar inte störa mig så mycket, men idag känns det bara så trist!

Det är mörkt ute och mörkt inne.
Vi tände ljus på  bordet när vi åt middag. Det är mysigt att göra utomhus på kvällen eller inne om det är höst. Men detta ska ju faktiskt föreställa SOMMAR!

Och idag känner jag riktigt ordentligt att den snart är slut.
 För varje dag som går till spillo väderleksmässigt är en dag närmare hösten; och tillika en  förväntad sommardag som gått förlorad.

Det här fina spirande lilla murgröneskottet ska snart vissna ner och dö.

Så här negativ är jag inte ofta.

I morgon ska jag vara glad igen! Hoppas jag. För det här är ju så onödigt. Ett sånt
fullkomligt slöseri med dyrbar tid. Det hjälper ju ingen!

Alla i familjen är friska. 
Alla har mat och kläder.
Alla har tak över huvudet.

Inte självklart överallt i världen, men det blir man ju inte gladare av att tänka på.
Alla dessa bilder på stackars svältande små barn. Man kan ju föreställa sig hur det känns för de stackars föräldrarna att bevittna hur barnen tynar bort utan att kunna göra något för dem.
Och så nästan det värsta av allt: massor av fullt ätduglig mat som kastas bort varje sekund i västvärlden.

Världen är så orättvis!!!!!
Ungefär så går min tankekedja idag. Allt vävs in i varandra, triviala bekymmer  om vädret härhemma blandat med hemskheter och orättvisor ute i världen.

Det är väl så det är när man är låg.

Kram!

6 kommentarer:

  1. Då behöver du en stoooor KRAM!!!

    SvaraRadera
  2. Konstigt nog tror jag att det är välbehövligt ibland att bli lite tankfull och lite låg.... Bara det inte är för mycket och för länge förstås. Jag har själv inte varit på så strålande humör idag. Det är kanske hos dig jag skulle varit idag. Då hade vi kunnat sitta i uterummet med varsin varm pläd, lite tända ljus och kaffe i de fina kopparna du har. Då hade vi pratat lite och stirrat än mer ;)) Nu ska vi äta ost och kex. Mums! Hoppas du är på lite bättre humör nu på kvällskvisten. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det är jag! Bara så trött! En riktigt seg dag, det hade varit jättemysigt om du hade kommit över och segat med mig över en kopp kaffe eller två:)) Nu skrev vi nog kommentarer till varandra alldeles samtidigt! Förstår att du är låg då och då när tankarna kommer smygande.Kram!

    SvaraRadera
  4. Tack Birgit! Skickar en tillbaka:))

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥