torsdag 4 augusti 2011

Hemma hos oss idag

Hej på er!

Nu är det så där mitt i natten igen:)
Huuuu, vad kallt det är ikväll! Vi har suttit ute i Glasverandan o sett på en film och jag har haft två tjocka plädar runt mig.

Mysigt därute, men det är nog den kallaste kvällen hittills i sommar. Brrrrrr


Så här härligt var det tidigare idag. Inte ett dugg kallt. Väldigt varmt faktiskt :)
Nästan för varmt för en stackars nordbo:) 


Min finaste pelargonia just nu. Den får bara ett par blommor i varje "klase".


Kvällssolen lyser in i min skönaste vrå och visar en tom altan utan små barn. Det är så tyst och konstigt nu när de har varit här hemma i nio dagar.


Allt har ett slut, även sommaren. Ett HÖSTLÖV ligger ute på en av altanplankorna. Snart är det dags att börja jobba igen. Men inte ännu!!! Fortfarande är det två veckor kvar :) 


Innan Jenny och hennes lilla familj åkte drack vi kaffe och pratade en stund för att avrunda lite efter allt packande ut i bilen. Solen hade ännu inte hunnit till baksidan av huset och det var så lagom varmt och skönt i skuggan:)


Bullarna bakade Alice och jag igår eftermiddag. De smakade mumsfilibabba!


Ett par timmar senare kom Elin och hennes Jonas hit för att stanna några dagar :) Då fick vi ta hjälp av parasollet för att kunna sitta på samma ställe.


Och de små glada barnrösterna och skratten är ett minne blott för denna gång. Och jag måste vänja mig att bara sova med S igen!  Nåja, det har ju gått förr...;)
Tror någon att jag skrev något fräckt nu? ;)))

Hehe...nej, det gjorde jag inte:)
I morgon ska det visst bli ännu en fin dag så vi får väl se till att fylla den med något roligt.
Ha en fin torsdag!
Go´natt:)

KRAMAR!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker de kaffekopparna är så snygga och vilka goda bullar ni bakat !. De ser iaf goda ut :) Tiden går så fort. Snart börjar jag min sista semestervecka. Förstår inte vart alla dagar for. Just nu regnar det väldigt mycket här och det är mörkt inomhus. När jag skulle stänga luckan till hönshuset blev jag genomblöt. När jag köpte min lilla "plåster låda" idag for det tvärt genom mitt huvud att Karin skulle nog behöva en sån :)) Till nåt iaf :)) Så konstigt det kan bli :o Jag vet ju inte alls om du gillar dem liksom...
    Ha det så bra! Vi ses.

    SvaraRadera
  2. hahhahaha - Visst skulle jag behöva en sån!!!!! Faktiskt tänkte jag på det häromdagen! Har en ful gammal låda som dessutom behöver kompletteras inuti. Slut på allt snart. Själv var jag på en loppis igår och då tänkte jag att här skulle Ann-Louise vara med! Det fanns jättemycket fint från 60-talet! :)
    Så kan tankar mötas i ...ja var möts de egentligen!? I Dalarna någonstans kanske kanske;)
    Ha det gott! Kram.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥