söndag 18 september 2011

Att lägga krokben för sig själv

HEJ!
Att ramla handlöst nerför en trapp är både onödigt och smärtsamt.
Det gjorde jag för ett par timmar sedan.

AJAJAJJJJJJJJJJJ, jag har ont!
Jag snavade på en tröjärm som jag bar på. SLARVIGT. Trampade fast ärmen med ena foten och fastnade med den andra under ärmen.
Stöp som en fura.
Nedför HELA trappen. 
Nu är jag ganska så mörbultad, har ont i knät, huvudet och högerarmen. Glasögonen gick sönder.


Mellandottern Elin (här på en bild från roligare dagar när vi var på Cypern) var hemma. Hon ringde akuten och tog reda på om de tyckte att jag skulle in dit eftersom jag slog i bakhuvudet i golvet när jag landade och pannan i en stolpe på väg ner. Hade en JÄTTEbula i pannan, såg inte klok ut. Efter en timmes nerkylning har den dock lagt sig en del. 

Elin är lugn, stabil och trygg; Tack för hjälpen ♥♥♥

Har inte tillräcklig inspiration just nu för att göra ett bra inlägg utan det får bli i morgon. Har ont i armen plus lite huvudvärk och är inte på topp, som ni kanske förstår.

I´ll be back!
Kramar! 








7 kommentarer:

  1. Nej men herregud!!!! Du hade ju kunnat slå ihjäl dig, bryta nacken eller armar och ben!!! Så farligt! Så där får du inte göra Karin! Vilken himla tur du hade. Tyvärr är det ju lätt hänt. Trappor är livsfarliga. Stackars du vad ont du ska ha :( Och vad rädd både du och de som såg/hörde dig ramla....
    Har du inte skrivit nåt inlägg till imorgon kväll mailar jag dig!

    Hoppas du får sova i natt din stackare. Om du blir konstig måste du till doktorn! Krya på dig ♥

    SvaraRadera
  2. Oj, oj Karin! Vad som kan hända! Hoppas du är OK idag??
    Jag är också lite mörbultad idag efter ett fall igår! ;)Fastnade med skon uppe på soptunnan då jag skulle stretcha efter promisen och vad hände? Jo, ramlade som en fura rakt ut i asfalten tillsammans med soptunnan! Klarade mig rätt bra, men måste sett väldigt dråpligt ut! :)
    Kraaaaaaaaam på dig Karin och var rädd om dig!
    Chris

    SvaraRadera
  3. Vad trappor, både stora och små, kan ställa till det!! Halkade på utetrappan för nog 10 år se´n och fick åka till akuten..Hann tänka många tankar om att jag blivit ett vårdpaket innan röntgen visade muskelskador. Var sängliggande i en vecka tror jag. Hoppas Du har sovit i natt och att Du tagit Dej upp idag. Vi hörs om 6 oktober och var rädd om Dej! Kramar//Maria

    SvaraRadera
  4. Aj aj Karin, det lät verkligen inte bra alls! Hoppas du mår bättre idag!
    Kram o ta hand om dig.

    SvaraRadera
  5. Tack för era snälla kommentarer ♥
    Jag mår relativt bra, är inte konstigare än innan, men ser alldelaes förskräcklig ut! Ena ögat är helt igenmurat och det andra börjat också bli lila. Var till vårdcentralen idag. Läkaren sa att jag skulle åka in så fort jag kände mig "konstig" (Precis som du sa "doktor Ann-Louise":))Men jag har inte känt mig varken illamående, yr eller virrig(-are än vanligt). Blir hemma några dagar och tar det lugnt i alla fall. KRAMAR!!! ♥♥♥♥

    SvaraRadera
  6. Krya på dej Karin o håll dej borta från trappor tills du e stadigare på foten .Kanske dax för Stefan o sätta in rulltrappa, fast det gör nog ont att falla i en sådan oxå. Många krya på dejkramar från Eva

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥