söndag 25 september 2011

Loppisfynd

...kan se ut lite hur som helst

HEJ!
Den här söta dockan hittade jag när vi var på loppis här i byn förra helgen! (Innan jag ramlade nerför trappen)
Nu är hon rengjord och uppklädd och sitter här och väntar på att någon liten dockmamma ska komma och pyssla med henne.


Koftan är stickad till Baby-Elin. Tror hon använde den ett par gånger, den var så pytteliten :)


Den här gamla dockvagnen som har varit Emmas är nu Sofias stora förtjusning att leka med:) Antar att det blir hon som sliter av kläderna på dockan och kör runt med henne. Av någon anledning ska visst alla dockor vara nakna. Ibland leker hon inte ens med dem, utan sliter bara av kläderna.

Jag vet vem hon brås på, så gjorde hennes kära mamma också när hon var liten hihi 

Sängkläder är en annan sak som inte gillas. De åker snabbt ur vagnen och ner på golvet där de blir liggande. Jag, som är en omtänksam människa vill ju att dockorna ska ha det varmt och skönt :)))

Hon inser kanske att sånt inte spelar någon roll för dockor?!




Tala om att vi ha haft fint väder idag! Över 20 grader och sol dessutom. Vi har suttit ute och fikat på altanen. Jag har även legat och smågungat i hängsoffan med blicken riktad mot himlen. Den är så vackert djupblå på hösten.



Det blev varsin mazarin som min vän Majsan har burit med sig hit.

Tack igen!


Testade mitt objektiv på grannens vackra vildvin. Den rosa blomman i förgrunden står på vår sida om staketet.


Så har jag smugit runt i skydd av häcken och plockat in sommarens sista blombukett. Eller?

Ikväll ska jag lägga mig tidigt. Har lite svårt för att sova innan jag har hittat en ställning som inte gör ont någonstans. Är ju blå och gul lite varstans och det gör ont nästan hur än jag ligger.

Ha en fin Måndag!
KRAMAR!

6 kommentarer:

  1. Åh, vilken söt docka!!
    Natti natti!!
    PUSS

    SvaraRadera
  2. Ja, och jättebra storlek. De andra som liknar denna är alldeles för stora och tunga!
    Natti-natti! PUSS ♥

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Ja visst är det konstigt att det inte ska vara kläder på och täcken på golvet :)) Min dotter gjorde likadant. Hon har faktiskt sagt flera gånger att hon undrar varför hon gjorde så.

    Vildvin blir verkligen vackert på hösten för visst är bladen inte röda på sommaren? Rött är fint. Tycker om de kopparna, fatet och brickan. Prickigt också, toppen :) Vilken snäll vän du har som kommer knallande med goda mazariner.

    Hoppas dina färger håller på att blekna och bli mer normal. Men jag kan tänka mig att det syns nästintill lika mycket fortfarande, tyvärr. Förstår att det är svårt att kunna somna snabbt :(

    Som du vet tycker jag ju att du borde vara hemma denna vecka också men jag förstår vad du menar...Om du är på jobbet hoppas jag att det går bra!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Hej
    Söt dock och visst var det en underbar helg och så skönt att få saker gjorda..
    Hoppas du känner dig bättre
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Ann-Louise: Ännu så länge är jag hemma, så många har sagt åt mig att tala med "min" läkare först och jag väntar nu på att han ska ringa. Känner mig faktiskt inte redo att möta folks blickar ännu, dessutom har jag ont.

    Har gått runt i vardagsrummet och tagit lite bilder. Som tur är syns det inte att jag inte har städat golvet på en vecka. Orkar inte med dammsugaren ännu, bara dammtrasan:)

    Skulle önska att jag fick låna dina små mysiga voffsingar att gosa med nu!

    Ja, vildvinet är grönt hela sommaren och blir vackert rött på hösten. Så fint!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Sandra: Tack, lite bättre känner jag mig men är fortfarnde folkskygg:) Ansiktet har börjat gulna så det går på rätt håll, men jag vill ju bli bra nu!:)))

    Gissa om jag går försiktigt nedför trappen nu;)

    KRAM!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥