söndag 11 september 2011

Festkväll

HEJ Lördagsfirare!♥

Idag har jag varit sååå TRÖTT! :) Men det gör ingenting för det beror delvis på att vi hade trevligt igår och lade oss sent;)Den andra anledningen är att jag har haft min lilla sovkompis med mig i sängen! Och hon sover inte ut på morgonen precis! Men det är det värt! Jag kan ta TRÖTT en dag ibland! :)


Min nya lampa från Indiska är så här mysig när den är tänd i ett för övrigt mörkt rum:)Nästan lite spöklikt.


Bordet (nästan) färdigdukat till 13 personer. Vi åt kräftor, laxpaj, köttfärspaj och en massa tilltugg. Och hade jätteroligt! S hade värmt upp utebadet så de manliga festdeltagarna blev sittande där på småtimmarna när maten var uppäten:) Det var faktiskt en rätt så mild och skön kväll. Mer sådana kvällar vill vi ha, tack!!!


Alice och Sofia fick ett eget bord brerdvid vårt. Dels för att de inte fick plats med oss och dels för att de redan hade ätit. Det är enklast så för oss andra :)Alice sprang och hämtade kräftstjärtar och åt faktiskt upp dem med, men Sofia satt mest och mös. 


Inte våra egna vindruvor (jo förresten, vi har betalt dem;))även om de nu har börjat skifta färg!!!! :)
 Jag håller tummarna - kanske, kanske hinner vi få dem mogna innan frosten kommer.


Det här är en INSTALLATION som Alice har gjort! Se så vackert tejprullen hänger ner på pappret där rosaröda toner harmonierar med den röda rullen. Upphängningen med tejpen direkt från rullen är genialisk i sin enkelhet!

Haha - ja så kunde det ha låtit om t.ex Yoko Ono hade hängt upp den där i vår trapp! :D


På tal om TRAPP!
Nu kan en stolt liten Sofia gå själv både uppför och nedför trappen!



Lisa och hennes Jocke var bjudna på bröllop i Carlshamn idag. En av hennes gamla klasskompisar gifte sig! Så här fina var de när de åkte! En nyduschad liten Alice ville också vara med på ett hörn av bilden:) Hon tyckte att Lisa såg ut som en riktig prinsessa!

Nu ska jag krypa ner vid min lilla prinsessa som snusande väntar i min säng. Tänkte få några fler timmar i natt:)

Natti, natti!
KRAM!  

4 kommentarer:

  1. Hej Fina Karin ! :) Det är ofta tjorv med Blogger man blir riktigt less.

    Vilken bra helg du verkar ha haft. Översta kortet blev verkligen läckert med ljuset kastat ut över väggarna. Både läskigt och vackert på samma gång. Hahahaha vad du är rolig :)) Vilken beskrivning av tejprullen :)) Men ack så sann! Ni har nog en blivande konstnär på g där!

    Vilken vacker dotter du har Karin, måste nog ärvt sin skönhet av dig :)

    Ha en bra arbetsvecka Karin. Kram :)

    SvaraRadera
  2. Vi har haft en jätterolig helg, men det kostar! Jag är jättetrött, skulle behöva en till vilodag före jobbstart. Och varför är jag då fortfarande uppe nu? Ja du, den som det visste:)))) Av samma anledning som jag inte lägger mig tidigare när jag har en morgonpigg liten go-unge i sängen:) Dvs: Jag är HELT HOPPLÖS!
    Får alltså skylla mig själv:(

    En stor kram till dig! Ha en bra arbetsvecka du med :)

    SvaraRadera
  3. Vilka supersnygga barn du har karin! Nu får du snart visa en bild av dig själv så jag får se deras vackra mor! ;-)

    Kram Frida

    SvaraRadera
  4. Haha - då får det bli en gammal bild! Numera är jag finast på insidan;) Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥