onsdag 21 september 2011

Halvt om halvt tillbaka

HEJ IGEN ALLA NORMALA MÄNNISKOR!

Vet inte riktigt vart jag räknas längre...ser ut som kriget!
Ansiktet är blålila i olika toner. Har två lila påsar under båda ögonen, och en ovanför det vänstra. Idag ser jag lite med det ögat, men igår var det helt igenmurat. 
Blånaderna går ända ner på halsen. 


Ett gulligt fiaspel muntrar kanske upp den tråkiga texten? Finns hos Favoritsaker.se


Där ni också hittar den riviga igelkotten:)

Även den fina burken till tvättmedel och den snygga kökshandduken/väggprydnaden/bordsduken...what-ever:)


Var i alla fall in och röntgade eländet igår. Tio timmar på akuten! Snabbt och bra :/

Så nu vet jag: Det är inget fel i mitt huvud, inga blödningar och inga ansiktsskador, skelettfrakturer eller så.(Undrar just var alla blodsamlingar kommer från?) Ska helt klart hålla mig lugn ett tag.
Vill inte gärna visa mig för någon utom de som själva väljer att komma hit. S får sköta inköpen. Tycker synd om honom, eftersom mina skador ser ut som typisk kvinnomisshandel.
Alla känner ju inte honom som person och vet alltså inte att han inte skulle kunna göra en fluga förnär. 
OCH...
 blixt och dunder...alla känner inte mig heller och vet alltså inte att jag inte skulle ta emot stryk. Då hade akutmottagningen fått två patienter samtidigt ;)

Nä, skämt åsido så har jag haft roligare upplevelser än denna.
Och det sitter i hela kroppen fortfarande.

Men jag läker sakta men säkert.

♥♥ Tack för era söta kommentarer! ♥♥

KRAMAR! 

12 kommentarer:

  1. Hej
    Stackare det låter inte allt kul, måste göra fruktansvärt ont..
    Håller tummarna att det snart blir bättre..
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Hej fina du! Har läst mailet. Vilket elände. Om jag hade bott närmare skulle jag hälsat på dig och tröstfikat. Jag kan trösta o du fikar eller tvärt om. Nej, vi fikar båda två förstås och så tröstar jag dig. Det finns säkert nåt som du kan trösta mig för också :)) Tack för fia-spels tipset och den riviga kotten! jag ska gå in där och kolla. Skriver du inget inlägg på några dagar så mailar jag dig. Krya på dig!! ♥

    SvaraRadera
  3. Hej Sandra! Ja det var inget kul alls, men nu går jag VÄLDIGT försiktigt i trappen:) Känner mig lite rädd faktiskt. Kram:)

    SvaraRadera
  4. Å,vad glad jag skulle bli om du bara tittade in:))))) Jag har haft tre bestörta vänner här i olika omgångar idag. Alla sa samma sak: "Men himmel - stackars dig så du ser ut!!!" Och så tar de minst ett steg baklänges:) Men sen får jag en kram:) Nåja, jag håller mig inne ett tag till, är ju inte kul för en stackars kvinna att bli bemött så ;)))))

    SvaraRadera
  5. Kommentaren ovan var till dig, Ann-Louise :)

    SvaraRadera
  6. Jag förstod det :) Och ja, jag ska ha strumpor på ;))

    SvaraRadera
  7. Krya på dig Karin hoppas vi ses på jobbet snart
    kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Puss puss!!
    Älskar dig fast du är lila!
    ;)
    PUSS!!

    SvaraRadera
  9. Kommer på måndag, Susanne! Lär väl inte vara så vacker då heller men det är ni ju vana med;) Kram.

    SvaraRadera
  10. Jenny: Himla tur att din kärlek håller i sig trots att jag är lila ♥♥♥ Puss

    SvaraRadera
  11. Skickar en kram jag med!
    Skönt att du är hel på insidan iaf!

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Tack, Malin! Ja det är det så klart! Är inte så orolig längre, men vill att svullnaderna ska försvinna - NU! det känns jätteäckligt med en massa bullar i ansiktet:( Kram :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥