tisdag 13 september 2011

Hösten i antågande

Hej Tisdag!!!
...och hej Ann-Louise, Maria, Eva, Åsa, Ann-Sofi, Chris, Susanne, Lisa, Elin, Jenny och alla andra! :)

Hösten går framåt med stora kliv, men fortfarande är det varmt och skönt ute. Idag blåser det ordentligt, få se hur björkarna klarar det - de är ju sämst på att stå emot höstvindarnas framfart:)Tidigast gröna och först gula!

Men de är ju fortfarande mest gröna så de blir nog kvar ett tag till: Ser ett par från fönstret och de ser helt ok ut.


Nu har mitt olivträd fått komma in i värmen! Det står i en svart hink (skånska: Spann;))så en fin kruka blir väl nästa inköp här hos oss! Vet vilken jag skulle vilja ha...även den - som ljuskopparna nedan - från Tine K! Men det får nog bli en lite billigare variant;) 



Nu myser vi mest inomhus, fast fortfarande sitter vi ute ibland.Men bara på dagtid. Tycker inte särskilt mycket om att sitta ute i höstmörkret eftersom fukten smyger på och man får dela plats med lockespindlar och tvestjärtar: Äckliga kryp!!! 


Gör ett till försök med denna fina skira blomma, som stod på soffbordet igår men har flyttat till ett annat ställe idag:)Ingen bra bild och jag vet inte namnet på blomman heller. Den dyker säkert upp i bloggen igen om den överlever;) 

Tror att lönnen utan konkurrens har de vackraste höstbladen! Tog in en bunt som alla var olika!


Idag jobbar jag mellan 15 - 21.30. Har inte tid att skriva så mycket därför, måste köra ner till ICA och handla hem lite potatis till S som får klara sig själv ikväll. Eller nästan, jag har förberett lite:)

Har suttit vid symaskinen nu på förmiddagen och lagat behåar. Mina skenor går av efter ett tag, så jag köpte en laddning nya och helt plötsligt har jag fyra till som jag kan växla mellan!

På festen i fredags hade jag plötsligt en skena som stack upp i halsringningen. Alla skrattade gott!;) Men det är inte så skönt, speciellt om de gått av, och kanske inte riktigt lika kul om det händer bland främlingar;)

Lite av ett I-landsproblem som så mycket annat i vår del av världen.

NU:
 ICA nästa!
Ha en fortsatt bra dag!

KRAMAR!



4 kommentarer:

  1. Hahaha ja dessa skenor. Hemskt vad kvinnor ska behöva utstå ;))

    Men du vad fint rum. Vilken härlig matta, och stor?! Fin färg och så där härligt varm. Löven är verkligen dekorativa. Och jag gillar ljuslyktorna. Är det de som är den billigare varianten eller vad menar du? Blomman ser ut att vara "Plättar i luften". En gnällig kinkig liten fin sak som jag tar död på omgående :)) Visa mer av rummet o allt :)

    Ha det bra på jobbet. Tack min fina bloggvän Karin för alla kommentarer,kloka och roliga ord som du skriver hos mig. Du är toppen och vilken tur att jag fann dig och din blogg :)

    SvaraRadera
  2. Kraaaaaaaaaaaaaaaam <3 <3 <3
    Chris

    SvaraRadera
  3. Ann-Louise: Tack för de fina orden:)
    Kanske var jag lite otydlig i det jag skrev om krukan: Jag skulle vilja ha en viss kruka från Tine K(som även ljuslyktorna kommer från) men den(krukan) är alldeles för dyr så jag får hitta någon billigare variant;)
    Ja plättar-i-luften har jag hört talas om! Jaså, det är såna jag har!!:)) hihi, är inte så superbra på blomnamn...faktiskt inte ens lite bra:))))
    Mattan i vardagsrummet är inte så stor som den ser ut på bilden, vet inte varför det blev så. Den är nog 200x140 och köpt på IKEA. Färgen älskar jag!
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  4. Chris: Kraaaaaaaaaaaaaam på dig själv, du:) Ringer någon dag! ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥