onsdag 14 september 2011

Behövs det något nytt i köket?

Hejsan!
Ikväll har jag varit inne på ett par webshopar och kikat runt.
Mycket skräp hittade jag...tycker jag alltså...men även ett och annat som jag tycker är fint:)Och det är ju vad jag tycker som gäller här eftersom det är min blogg!!! Hehe




Broarne finns det en del fina saker som dessa muggar och små skålar från Broste.


Från Ib Laursen (Heja Danmark!) kommer dessa fina muggar i fyra nya höstfärger.


Gillar saxen i kolstål som får  mig att tänka tillbaka till min barndom. Den här ska vara supervass och det var även min mammas tygsax som liknade den här väldigt mycket. Hon sydde nästan alla mina kläder och jag var alltid välklädd, trots att vi inte hade så mycket pengar.




Den här brödboxen i femtiotalsstuk har jag hittat i House of Heddas webshop. Där finns det mycket annat som är fint, tex gummistövlarna som kommer upp på förstasidan om ni "klickar in er" :)


 Hur fina är inte de här då?

Keramik av Maria Liliegren kostar en hel del och köps nog inte dussinvis av så många. Men varför inte glädja sig med en somrigt romantisk mugg i höstrusket. Att fånga sommaren i:)

Kan inte fatta att jag skrev "fånga sommaren" hahaha, jag tycker inte om "fånga-dagen-fraser". Vet inte varför, det känns bara så ytligt, falskt och amerikanskt - något man slänger ut till höger och vänster utan att egentligen mena något. Carpe diem. urk. 

Tror jag ska se på HOUSE som börjar nu.

Ha det så gott!
KRAMAR!



4 kommentarer:

  1. Hahahaha "carpe diem urk" Vad du är rolig :)) Jag har faktiskt inte heller det, gillar det inte. Tycker visst att man ska ta till vara på det som är bra men de där orden har jag svårt för att ha. Men efter många om och men köpte jag faktiskt stora "HEM LJUVA HEM" som jag har på köksväggen, än så länge sitter de där.

    Sen köpte jag världens töntigaste "KRAM" men det blev för mycket så jag köpte till ett litet p så nu står det "KRAMp" istället. Kramp i magen. Kramp i benet. Kramp i håret. Ja vad som helst :))

    Vilka underbart snygga saker du kikat på. En del av dem har jag också kollat på faktiskt ;) Jag håller ju på att rensa i skåpen här och nästa år ska jag börja fylla på med lite nytt. Men det är dyrt. Gillar Ib Laursens Mynte-serie. På nåt ställe hittade jag fina skålar och muggar som jag vill köpa men så glömde jag bort var jag såg det. De muggar du visar är precis det jag vill ha också. Suck o du tunga värld, så mycket saker så lite pengar :))

    Vad han svarade?...Han satt i fåtöljen, klappade sig på magen och sa jaaa....Sen tryckte han över till kanal 4 :)) Rooooomantiskt alltså hahahaha

    Hur får du till bilderna så där? Jag får inte ens över dom till bloggen och än mindre i snygg ordning som du visar! Kan du föklara? Maila mig eller? ♥

    SvaraRadera
  2. Hahhah :)))Jag skrattade högt när jag läste KRAMp. Vem kommer på sånt? Du! Du är då för rolig!
    Men deet kan kanske vara läge med en varning...om man kramas för hårt får man kanske KRAMp:)))

    Ja dessa romantiska män! Så då ska ni gifta er då? Eller ångrade du dig när han svarade "ja";))))

    Mailar dig senare, nu ska jag fika och gå till jobbet.
    :))))))Kram utan p;)

    SvaraRadera
  3. Trevlig helg! Kram från norr

    SvaraRadera
  4. Tack detsamma! Kram från söder:)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥