lördag 3 september 2011

Vita golv

En liten

Lördagshälsning.
Skulle lägga in nya bilder från min kamera när den plötsligt dog. Slut batteri!!!
Jag som hade tagit bilder från dagens mimimakeover i vårt sovrum :(
 Får väl lägga in dem i morgon i stället då. Kanske...har inte sett hur de blev ännu.

I stället gick jag in på Sköna Hem och kollade lite. Andra visar nog vad de tycker är fint tror jag, men jag hittade bilder på hur jag inte skulle vilja ha det hemma. Kolla här!


Jag hatar vita golv! Skulle bli helt knäpp om jag inte såg skillnad på golv, tak och väggar!  Städning är bara ett nödvändigt ont för mig, så även den biten skulle driva mig till vansinne.
Eller nästan.


Så älskar jag ju färger också! Det här skulle göra mig ganska så deprimerad, faktiskt!
Så otroligt otrivsamt!


Den här matgruppen skulle jag kunna tänka mig, men i en varmare miljö. Fast ett kök är ju alltid ett kök: Husets hjärta. Så här är det ju faktiskt lite mer trivsamt ändå. De har tom ROSA blommor på bordet:)

Vi är ju så olika vi människor och tur är väl det. Jag har gärna ljusa väggar och ljust tak. Men golvet måste vara ett golv, inte ett stort ingenting. Så känner jag. Det känns nästan läskigt med dessa helvita rum.

Dagen har varit skaplig väderleksmässigt. Vi har haft ganska varmt och solen har skymtat emellanåt. I år har vi noll getingar runt huset och får vara helt ifred när vi fikar/äter utomhus. Skönt!  Vi har faktiskt suttit ute och ätit; rökt sik och mandelpotatis! MUMS! 

Nu ska jag gå och hänga tvätt och plocka ur diskmaskinen. Måste göras även på lördagar ibland:) Sedan ska jag lägga mig och läsa en stund!

KRAMAR!  


6 kommentarer:

  1. Hatar nollor i kommentarsfältet så jag skriver vä in en etta själv då;))) Kram Karin! :D

    SvaraRadera
  2. och nu har jag en trea! tack, Jenny! PUSS!

    SvaraRadera
  3. 4 ;)
    Håller med, det var lite för vitt i mitt tycke!
    Men här skiner solen idag efter typ en veckas rugg - så ha en trevlig lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. 6;) tack Birgit! Den här helgen har vi haft varmt och skönt, idag var det över 20 grader! Kram.

    SvaraRadera
  5. ok - 5! Men nu är det 6:))))))

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥