torsdag 29 september 2011

På mina kökshyllor idag.

HEJSAN!
 Vilka dagar! Nu har sommaren äntligen kommit till Skåne:) Idag hade vi 24 grader och strålande sol!

Har suttit ute en stund och faktiskt har jag börjat kunna njuta igen! Underbart. (Ända tills jag ser mig i spegeln, då blir jag svag i benen. Ja, jag är sjåpig)


Går annars runt och "småplockar" lite:)

Har "möblerat om" på min kökshylla ovanför soffan:)

Under väldigt många år jag haft vitt och blått i mitt kök, men för några år sedan bytte jag till de färger som går igen i hela huset: Skala från blekt rosa till mörkt rött och allt däremellan.


Mina finaste blommor just nu: Kärleksört:)
Eller inte, det finns ju många som är finare, men de är liksom deras tid nu:)


Kanna från Ib Laursen. Den har jag fått av Jenny:)och visat innan. Rosa skål med lock köpt på www.lagerhaus.se

(Konstigt...här kom hela webbadressen med:/)


Den andra hyllan som är uppsatt ovanför köksbänken har också fått en liten ommöblering.



Trots sommarvädret så är det här årets sista tomater. Bilden tagen ute på altanbordet idag. Man riktigt ser svärmen dallra, vad?:) Men man ser även att skuggorna är långa, så trots värmen har vi höst. 

Vi har tagit bort tomatplantorna, så det är definitivt färdigätet nu! Hoppas bara att jag hittar lika goda till nästa år!


TJOHO!
Ute på vår framsida låg det här stora paketet igår.
Det kommer att innebära en del jobb på flera plan kan jag säga.
Vad det är blir ni varse under den kommande veckan:)
Om jag orkar blogga - har fyra 10,5-timmars-dagar i sträck med början på söndag:/  Men imorgon - i solen - fortsätter jag att läka:)Och blogga! ♥

God natt!KRAMAR! 

4 kommentarer:

  1. Ingen som har något att säga idag?
    :)

    SvaraRadera
  2. Du har det så fint! Du har god smak :) Att se dina inredningsrepotage är mycket roligt ;) Ditt tomat-kort var ju snitsigt, där var du allt lite klurig måste jag säga! Aha på flera plan säger du...på övervåningen också alltså. Blir roligt att få se.

    Oj vad du ska jobba många långa pass. Jobbigt, jag skulle bli mycket trött av det. Ha en härlig lördag. Fota på bara! ;)

    SvaraRadera
  3. Jamen jag höll ju på för fulla muggar!! :)) Kan inte rå för att jag skriver så sakta :))

    SvaraRadera
  4. Men tack!
    haha - nej inte plan på det sättet..typ mer på olika områden:D
    Det blir en sorts kedjereaktion:)
    S jobbar på för fullt!!

    Jag kollar på Idol och sitter vid datorn under pauserna:)

    Ska göra ett inlägg senare;)
    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥