fredag 30 september 2011

Höstsol och sommartemperaturer

HEJ!
Idag har det fina vädret fortsatt som utlovat.

Världens finaste Elin har varit hemma och vi har mest lekt med dockor:) Nja, inte lekt kanske; men roligt var det! Alla åldrar man har haft finns ju kvar inuti så idag tog vi fram barnen i oss :)))

Och det var inte svårt att komma in i den stämningen för någon av oss:)))


Först satt  vi ute på balkongen och fikade, pratade och bara njöt av dagen i största allmänhet. Inte klokt att det är oktober i morgon!

När jag var barn brukade jag ta fram mina skidor då i väntan på den första snön (hemma i Kalix).


Så här är det: Jag längtar efter mina barnbarn. Så jag har städat lilla familjens sovrum, bäddat rent, möblerat om (tagit bort skötbordet) och  gjort fint. Så fint det nu går i ett rum med bastutak:))))


Så har jag tömt fyra "fack" i hyllan däruppe (Nu är vi på plan 2)och det är där vår "lek" kommer in! För vi har gjort ett barbiehus i facken!!!!  


Inte så märkvärdigt och inte så skarpa bilder, men å så kul det var! Elin pillade in en massa pyttepytteporslin i köksskåpet, hon har så små och fina fingrar. När äntligen (om två veckor) småfolket kommer så tar det väl bara ett par minuter innan allt ligger på golver nedanför, men vad gör det?!!


Kolla min fina vas från Tine K som jag har klickat hem för några dagar sedan. Finns bl.a hos www.inreda.com


Blommorna köpte jag på Netto idag. Ja, jag har vågat mig ut nu! Ser fortfarande inte klok ut, men beslutade mig för att ta steget:) Hade fått ett bra erbjudande om tvättmedel därifrån och eftersom det är en  del luckor på den avdelningen härhemma så passade det utmärkt.

Det har varit full fart på tvättmaskinen i veckan, eftersom alla utetextilier har fått sig en omgång:) Tänkte att det är skönt att göra sådant medan värmen håller i (fint torkväder), för den lär inte stanna så länge till:))))

Hallååå - Det är ju den här månaden IKEA börjar skylta med julsakerna!!! Wohooooo;)

Godnattkramar!!!

5 kommentarer:

  1. God morgon! Ja det är otroligt vilket väder. Det verkar bli väldigt fint här hos oss idag. Har inte planerat något speciellt.

    Den vasen är fin och vilka vackra blommor du fann. Tvättmedel...Netto vet hur de ska locka dit folk :)) Alla sätt är bra ;)

    En bra ìdè att göra dockskåp i hyllan. Det blev ju bra. Ha en härlig lördag och hoppas det går bra att jobba imorgon (och alla de andra långa dagarna)!

    Kram/Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. God morgon:) Här har vi mulet idag, typiskt när de som jobbar har ledigt:( Ska gå uppp och ta en jämförelsebild från balkongen senare.

    Jag hade tur att blommorna på Netto var fräscha igår - ibland är de helt hemska, skulle inte vilja ha dem om jag fick dem gratis:)

    Tycker faktiskt att det är kul att gå där ibland och det händer att man gör fynd också. I alla fall var det det enda stället jag kunde tänka mig att gå in i med min färgglada nuna:))))

    Nu ska jag koka kaffe till S som jobbar på med sitt paket.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åhh, vilket fint barbiehus!!! Jättefint!!

    Ja, då måste vi snart åka till Ikea då!;)

    Puss puss

    SvaraRadera
  4. Tror nog att flickorna kommer att uppskatta det, de har ju inte det som S hade gjort till er när ni var små att jämföra med:)

    Klart vi ska till IKEA! Det gäller ju att få godbitarna;)
    Puss ♥

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att din"Världens finaste Elin" var hemma hos Dej! Min"Världens finaste Elin" kommer till Göteborg den 14:de och sen är hon hos oss över helgen! Det är så jätteskönt att träffa barnen tidigare än man trodde! Ha så bra arbetsdagar som möjligt! Höres! Kram Maria

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥