torsdag 1 september 2011

Shoppingrunda på nätet

HEJSAN!

Nu är det så här att jag gärna köper lite nya prylar för att det gör mig glad:) Är det något som fattas i ens liv då?  Kanske något tomrum i själen som behöver fyllas upp?
Ja inte vet jag, men jag blir glad för ganska lite så det hålet är nog inte så stort;)

Kan bli jätteglad över en ny kudde som jag har sytt själv av gammalt tyg:) Då kostar det ju inte ens nåt! Blir glad i alla fall...bara det blir lite omväxling.

Den här fina trappstolen är en nyhet från IKEA. Jättefin tycker jag som för övrigt inte är så imponerad över deras nyheter för i år! Förutom den då...

...och den här fina krukan. Som snabbt var slut på "vårt" varuhus i Älmhult!

Fin kudde från HM Home. Också en nyhet för säsongen. Passar bra med denhär:

...och den här:

Fina krukor hittade jag också på ILVA
Finns i flera färger, men jag har valt ut de två som jag tycker är finast. Den brunrosa är en favorit!


Den lila var bara så mild och fin, men nu när hösten närmar sig tycker jag att den är lite för pastellig.


Men den här lådan skulle jag vilja ha! Absolut! Fast den känns också lite utomhus-festlig:) Och sommaren är ju över! Eller?  Finns på ILVA

Mitt rosa överkast finns denna säsong i en mörklila/plommonfärgad variant. HM Home även här. Jag kan varmt rekommendera det, är så himla skönt att ligga ovanpå :)

Här ett med lite mer Lyxkänsla. Satin. Säkert också skönt att ligga på men lite svalare, förstås. Och glidigare. Man får lägga sig försiktigt så man inte kanar ner på golvet på andra sidan sängen!

Tänk så många sköna material det finns! Ljuvliga plädar som den jag köpte på Rusta förra helgen. Mjuka, goa koftor att värma sig i. Sköööööna sängkläder, tänk så mycket man kan njuta av här i livet bara genom känseln! Här ingår även att bli kliad på ryggen;) - Jättejätteskönt!)

På tal om sånt så ska jag nog passa på att gå och lägga mig nu. Klockan är mycket och jag har en tidig start i morgon igen! Och fortfarande är min ryggkliare vaken....;) hehe

Ha en bra fredag, alla! Hoppas solen skiner på er!


KRAM!

7 kommentarer:

  1. God morgon ännu finare;) Ha en bra dag! Puss.

    SvaraRadera
  2. Absolut att man kan köpa saker utan att det måste fattas något i livet, tror jag. Det är ju roligt, upplyftande med lite nytt, lite annat, förnyelse alltså. Det handlar ju ändå om små pengar, det är väl först när det blir alldeles för mycket det blir en aning fel. Då kan man ju börja fundera...Tur man är lättroad. Blir glad över en kruka eller en pläd :) Jag är ytterst lättroad för tom servetter är kul att köpa :)) Jag tror snarare det är hälsosamt att ibland köpa något man vill ha.

    Hoppas din ryggkliare fungerar ikväll också, det är ju fredag ;) Du vet, "vägen till mannens hjärta går genom magen". Ge ryggkliarn lite mat och omsorg och så ja... :)

    Ha en bra helg! :)

    SvaraRadera
  3. uhum...jag har märkt det där med vägen till mannens hjärta;) Kan tala om att jag också blir glad över ett paket servetter!!! Eller ett vanligt blockljus från IKEA för 15 kronor!:)

    Ja, tacksam för det minsta var det,ja! :D

    Har precis kommit hem efter en kväll med ett gäng kompisar och nu är jag sååå trött! Natti natti!

    SvaraRadera
  4. Hej Hopp ! Du tänder ljus och myser under härliga pläden antar jag ;)

    SvaraRadera
  5. Å, tack! Roligt att du tittar in:)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥