lördag 30 juni 2012

Idag blir det svårt!

Hej!

Ibland är det inte lätt att få en röd tråd
i mina inlägg. Jag tar bilder och försöker binda
ihop dem med ord, men när jag ser dagens kompott
blir jag liiiite tveksam över hur det här ska gå;) 

Elinor: Grönt bord och blåvioletta blommor.

Här är det färgerna som gäller!
Jag blir helt salig när jag tycker att något är vackert.
Och det kan vara de mest oansenliga saker.
Ofta färger eller former.



Och den här rosen! Hur fin är inte den!!!
Men nu blir det knepigt:)


Påslakan. Köpt på Ikea för 49:-
Somrigt grönt...hm...färgen får bli den röda tråden här:)


Emma sover i gästrummet när hon övernattar
och hon har fått äran att inviga dem i natt. 


Kasse. Rosa.
Även det en favoritfärg:) Den sydde jag av
en kasserad matta häromnatten.

Jag har en magnet på kylskåpet med en katt som säger:
"Det är coolare ju senare man somnar"

Jag gör mitt bästa för att leva upp till det;)


Åsså det här då:
Jag sa ju att det var svårt idag:)
Vinbären håller på att mogna! Ja. Vaddå? Ville bara visa det.

 

Elinor: Bild på havet

Och det vet väl alla att man behöver vattna det som växer och
ska mogna!

Här har vi mycket vatten! Jättemycket!! 


 
Bilden tog jag idag Vid Täppet i Åhus!
Folk badade faktiskt!


Inte jag då för vi var där för att titta på Emmas
pojkvän/sambo som spelade Beachboll.

 
Jaha, det gick ju så-där! 

Ha en fin SÖNDAG!!!
Kramar ♥

12 kommentarer:

  1. Jag köpte faktiskt blå lobelia. Länge sen sist. Brukar oftast köpa vita och röda/rosa. Jag vet ju att du har det och det är fint :)

    Du får alltid ihop det oavsett hur du blandar bilder och text. Vad spelar det för roll egentligen. Det är ju du :)

    Hoppas att du också får en fin söndag!

    Kram ♥♥♥ & 4

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad kul att du beskriver bilderna alltså! Verkligen jättehäftigt tycker jag! Fortsätt gärna med det! Du jag saknar dig! Hoppas det känns bättre i nacken för dig med och att du får en bra dag idag. Oj just nu spelas Loreen på radion här:).
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Vill bara skicka en cyberkraaaaam till dig ♥ ♥ ♥
    Chris

    SvaraRadera
  4. Fina bilder. Och vad bra att dina vinbär snart är mogna. Hos mig finns bara gröna kart. ;-)
    Kram/Rozie

    SvaraRadera
  5. Ann-Louise: Jag köper alltid blå:) men det visste du tydligen redan?

    Söndagen har varit jättebraig. Fint väder; soligt och varmt. Jen och småflickorna har kommit hit idag, Emma är hemma och det det är så mysigt med ljumma kvällar. Vi satt ute till kl 23:)

    Kram ♥♥♥ :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag vet att du köper blå. Lite har jag väl snappat upp ;))

      Radera
  6. Elinor: Jag ska försöka tänka på dig när jag gör mina inlägg. Fattar ju att det kan bli konstigt att läsa ibland när man inte kan se bilderna :)

    Kram, kram!

    SvaraRadera
  7. Chris: Jag har tänkt jättemycket på dig de senaste dagarna! Längtar att få träffa dig!
    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lika samma här, tur att du bloggar så jag vet lite hur du har det ;)
      Hälsa Jenny och ha det hur bra som helst de här dagarna. ☺
      Självklart hoppas jag också att vi ses snart??
      Kraaaaaam på er allihop ♥ ♥ ♥

      Radera
  8. Rozie: Ja nu går det fort. Känns som att sommaren styr mot höst med raketfart!
    Men än ska vi väl ha många sköna dagar kvar att njuta av. Sommarvärmen har kommit hit nu ett tag i alla fall:)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Bloggsvar:

    Har du gamla eller nya gränssnittet för Blogger? Det är olika ställen du går in på beroende på vilket du har. Om du har nya så gör du som jag skrev. Har du gamla så gör du så här i stället:
    * Inställningar
    * Kommentarer

    Inne på kommentarer har du olika val. Ett av dem heter "kommentarsformulärets placering". Där klickar du i pluppen
    * "nedanstående inbäddat inlägg".

    SPARA! KLART! =)
    Kram kram och Lycka till! ♥

    SvaraRadera
  10. Du höll den röda tråden bra... med alla färger. Älskar havet. SKA ta mig dit snart. Skit samma om jag får sota för det efteråt.

    PS. Ingen ängel än DS.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥