torsdag 23 augusti 2012

Bilder och tankar

Hej!
 
Det har varit full rulle nu  några dagar.
Jag har haft storrensning av garderober, klädkammare
och bokhyllor. Mycket har jag kastat
men lite har jag också sparat.
 
För det måste jag alltid. Ifall jag ångrar mig.
Och det gör jag ibland.
 
 
Idag fyller min fina lilla
Alice 5 år
mitt barnbarn alltså:)
 
Eftersom jag jobbar kommande helg
ska vi åka till henne helgen efter.
 
 
De här rosorna fick jag av S på vår bröllopsdag:)
Vi har varit gifta i 34 år nu:)
 
Och nej, han kommer inte ihåg det själv;)

Ängeln mitt iblad oss ♥
 
Det här med bloggar.
 
Jag läser många olika. Skrivna av väldigt
olika människor ur helt olika miljöer
både socialt och ekonomiskt.
 
De är författade av både unga och lite äldre.
 
De yngre bloggarnas brukar jag inte
kommentera i, dem läser jag
bara för att de är så duktiga på
att fotografera och för att jag oftast
gillar deras stil på inredning.
 
Jag gillar ju inredning!!!
 
Emaljerad gryta som är perfekt att smälta smör i:)
 
Men det är tråkigt med all reklam som
smyger in allt eftersom deras
bloggar ökar i volym.
 
Mycket sådant finns det numera i bloggen
Det trista är att man inte
längre vet vad hon själv tycker.
 
Men jag har följt den så länge och
älskar alla vackra bilder hon lägger in.
Från sitt hem. Från Gotland och Frankrike
och alla möjliga andra ställen.
Alltid lyxiga miljöer.
 
Ögongodis.

Marockanska skålar - fina tycker jag:)
 
Människorna bakom de bloggar jag själv
kan identifiera mig med eller på något annat sätt
berörs av brukar jag föra en dialog med.
 
För det är en annan spännande del av bloggandet.
Att man lär känna nya människor.
 
Och så många fina, goa och kloka människor det finns! 
 
Gammal lampett från pappas släkt. (Jag har bytt skärmen).
 
Nu ska jag gå o lägga mig
för i morgon blir det tidigt upp.
Idag har jag varit in till lasarettet i Krsd
och röntgat min fot som envisas
med att svullna upp vid
fotknölen varje dag:(
 
 Fattar inte varför, jag har inte gjort mig illa eller så...
Får höra vad farbror doktorn säger
när han fått röntgensvaret.
 
Sov gott alla fina ☺
 
Kramar!

14 kommentarer:

  1. Åh 34 år! Grattis till era 34 år som gifta. Romantiskt tycker jag :)

    Jag plockar och slänger jag med. Sparar lite jag också. Det känns så bra när det är gjort. Tycker om att veta att där bakom den dörren ser det ut så och i den lådan ligger det. Ordning och reda. Vill ha löning varje fredag men det lär väl aldrig inträffa.

    Grattis till lilla Alice. Fem vilda år ;)

    Detta med reklam. Gillar jag inte. Men det blir väl så om man har en stor blogg för då finns det pengar att känna. Men jag håller med dig om det du skriver. Skulle jag ha reklam på min skulle jag väl tjäna ca 2 kr i månaden :))

    Jag läser ju också många olika bloggar och lite efter humör och tycke. Ja du vet. Det finns många fina människor i bloggvärlden. Jag har skickat iväg ett litet paket idag till en jag vet och som jag tycker mycket om.

    Men vad är det med din fot. Säg åt den där knölen att lägga av. Jag hoppas att det bara är något tillfälligt och att det går över.

    Nu ska jag lägga mig.

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, håller fullständigt med dig. Reklam gör att det inte är lika roligt att läsa bloggen så nu kollar jag mest på bilder. Såg iaf att hon hade passerat 10 miljoner läsare så man förstår ju varför hon erbjuds att ha all denna reklam:)

      Ja du, det är inte roligt med jobbarhelger. Och inte blir det roligare med åren...

      Fotknölen är röntgad men svaret skulle skickas till värdcentralen så jag vet inget ännu. den är fortfarande svullen dock:(

      Tack än en gång för det fina hjärtat som jag fick ♥♥♥
      KRAM!

      Radera
  2. Vet inte vart jag ska börja men du blir nog inte förvånad om jag inleder med att dregla lite över den underbara ängeln... och faktiskt över den rosa i emalj.

    Vad gäller Blogglandia beskriver du klokt hur många av oss läser bloggar och om vi kommenterar eller inte. Även de bloggar jag läser varje dag får inte alltid en kommentar. Ibland orkar jag inte. Ibland är det ett ämne jag inte känner mig hemma i... osv. Men bara det att Blogglandia finns och ibland ger oss nya vänner är en stor gåva ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är väldans trevligt här, det tycker jag också:D
      Kram och tack ännu en gång för min fina ängel som hänger på köksväggen:)))♥
      KRAM!

      Radera
  3. Jag läser inte de "stora" bloggarna, jag blir alldeles matt när jag ser allt de bloggar om. Det är PRECIS som du skriver, vad är reklam och inte reklam??
    Hoppas farbror/tant doktorn vet vad som felas!
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det har man ingen aning om längre i den bloggen jag nämnde:) Har inte fått något beskad ännu, men de behöll mig inte för att gipsas iaf;)
      Kram♥

      Radera
  4. Saknat mitt bloggläsande senaste veckorna men jag har bara inte haft tid på grund av allt jobbande. Har inte hunnit blogga särskilt mycket själv heller. Läser inte så många bloggar med reklam - läser mest "vanliga" människors bloggar och det gillar jag. Hoppas det inte var något allvarligt med din fot. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det blir lite glesare med bloggläsningen när man har annat att göra. Jobba tex ;)

      Tycker det är lite kul med olika bloggar som oftast är till den 'vanliga' människans fördel:D men som sagt . de tar så proffsiga bilder på de 'stora' bloggarna.

      Om foten: Hoppas jag med:)
      Kram!


      Radera
  5. Det blir ju så att man kommenterar mestadels hos personer man kan identifiera sig med. Eller, jag kommenterar nog på andra också som jag tycker gör fina saker t.ex, men det blir mer en dialog med dem man kan identifiera sig med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du tittat in hos mig! :)

      Radera
  6. Grattis till Alice och Grattis till er på bröllopsdagen! Mångas glädje - dubbel glädje! :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det. Jag har haft förmånen att ha 34 fina år och hoppas så klart på många fler, men tar aldrig något för givet.

      En dag i sänder, du vet:D
      KRAM ♥

      Radera
  7. Hoppas det gick bra med din fot!
    kram
    fia

    SvaraRadera
  8. Att skriva, läsa och kommentera bloggar är lite som att ha brevvänner tycker jag! (och jag hade ju min beskärda del av brevvänner när jag var ung eller heter det yngre?!) En del lär man känna eftersom man får en dialog, en har man känt tidigare och får chans att kika in hos igen (särskilt när Sverige är så avlååångt...) Jag gillar bloggar, det är helt enkelt kul! Kram Hälsa S!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥