torsdag 9 augusti 2012

Prylar...

Hej!

Nu har jag fått en period av
'vetintevadjagskahittapåattskrivaom'
dvs idétorka.

Det regnar för tredje dagen idag
och blir samtidigt svalare och svalare.
Nu är det inte skönt att sitta ute på Glasverandan ens

HÖSTKÄNSLA!


Har varit inne en stund på BROARNE och kollat runt.
Här kommer några tips  :)

Glasburk ovan: Storlek 7dl = 45:- BRA KÖP!
Glasburk nedan: Storlek 7dl = 220:- (!!)


Lite tuffare, lite råare men...
Jag förstår inte skillnaden.
Men det finns väl någon, antar jag.
Frågan är om det motiverar prisskillnaden
- vad tycker ni?


Och den här då???

Jättefin vispskål ur Ib Larsens Mynthe-serie
med hällpip 12x18cm,
Ugnsfast, väldigt fin och användbar! 
Jag har en och använder den till allt möjligt!!!



Rice har en liknande i Melamin.
Storlek 12x20 cm
Har inget förmildrande att tillägga.


Ib Laursen: Pris: 139:- BRA KÖP!
Rice: Pris: 210:- (!)





Slutar kvällens inlägg med ett par ursöta porslinsknoppar!
Har börjat fundera på att göra om lite uppe i TV-rummet
och har en känsla av att det kan bli turkosa inslag där.

Har varken pris eller jämförelseobjekt,
ville bara visa dem :))

Nu ska jag gå upp i Pysselhörnan och
måla ett litet kort färdigt ;)

Kram & godnatt! 

Hoppas ni får en fin torsdag!


20 kommentarer:

  1. God morgon !

    Js,herregud! Ibland häpnar man verkligen över
    prisskillnaden på olika saker!
    Tycker att den billigare glasburken ser bättre ut, locket på den dyrare ser ju inte ut att sitta tätt!
    Och den rosa bunken, porslin eller plast?
    Ja, där behövs ju inte sägas mer.

    Här har vi också riktigt höstväder, mörkt tidigt på kvällarna och mulet och halvmörkt när jag gick upp vid halv 6 idag. Till och med lite gula löv på gräsmattan!

    Ha det så gott
    Kram Anncathrine

    Ps. Javisst, vi har varit i Skåne, bodde över i Lund efter besök i Svedala. Tycker så mycket om Skåne, skulle jag någon gång flytta så vore det nog till vackra Skåne. Ds.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Neeej - inte gula löv i gräset redan. Har sett misstänkta toner i björkarna men inte låtsats om det;)
      Vilken dålig sommar vi har haft, och inte har jag någon utlandsresa i sikte heller i år!!!

      Jo, Skåne är fint, här finns allt (utom fjäll) på liten yta :)

      Ha en fortsatt fin dag!
      Kram:)

      Radera
  2. Ska förstås vara: Ja, herregud!

    SvaraRadera
  3. Den dyra glasburken ser dessutom ut att ha tunnare glas. Alltså håller den inte lika länge. Kontentan... se inte till ytan ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej gör inte det!! :) Har gjort ditt kort klart nu.
      Kram

      Radera
  4. Haha de turkosa knopparna höll jag i på Åhléns igår ;) Kanske inte lika klar färg men väldigt lika. Hade tänkt mig dem i sovrummet på garderoberna ;)

    Jag kikar in mer sen. Har lite bråttom nu.

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt som jag gör/tänker har du redan gjort/tänkt;))haha - Borde det inte vara tvärtom, jag är ju äldre??
      Kram ♥♥♥

      Radera
  5. Det där med: 'vetintevadjagskahittapåattskrivaom' är diskriminering för oss dyslektiker! :)
    Menjaglistadeutdetsåsmåningom .. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. NEJ!!!! Det har jag aldrig tänkt på att det kan vara så! Ska genast bättra mig;)
      Kram♥

      Radera
    2. Skojade bara :) Du får gärna skriva så. Det blir en utmaning :)

      Radera
  6. Tycker nog att du lyckas mycket bra trots s.k. idétorka.
    Håller med dig, lite höstkänsla smyger sig på och det känns lite vemodigt.
    Den lilla fina, blåa kannan har jag redan använt flera gånger! Tycker om den jättemycket! ☺ Tack än en gång för fina presenter! ♥
    Kraaaaaaaam
    Chris

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Roligt när man lyckas pricka rätt trots vågat färgval;)
      Ha en trevlig torsdagsmiddags-bjudning!
      Hälsa alla
      Kraaaam ♥♥♥

      Radera
    2. Du är väldigt bra på att pricka rätt i alla möjliga sammanhang!
      Ja, vi hade trevligt såklart men hälsade inte för jag såg det här efter att de lämnat.
      Kraaaaam igen ♥ ♥ ♥

      Radera
  7. Trots din bloggtorka så blev det en hel del skrivet, och bilder med för den delen. Visst känns det som hösten har infunnit sig, helt sant.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tyvärr. Idag var det varmt och borde ha känts som sommar, men det är en annan känsla i luften nu...
      Kram♥

      Radera
  8. jag tycker de billigare burkarna var finare, inte för att de var billiga;-)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥