lördag 18 augusti 2012

Något att se fram emot:)


Hejsan!!!
Roligt det här med färger :)


Idag har det varit väldigt varmt!
Vi har grillat och njutit utomhus hela dagen
Åsa (min fina arbetskamrat)
har varit här med sin dotter och två barnbarn.
Jättemysigt...

...är det när det kommer småbarn och
leker i vårt tysta hus.

Goda vänner är guld värda!

Det här är min äldsta vän Christina.
Så mycket vi har delat av både glädje och sorg genom åren!
Så mycket roligt vi har haft när barnen var små!
Därefter hamnade vi några timmars resa
från varandra, men vi har hållit
kontakten genom åren...

Ursäkta blixten på bilden, men det väsentligaste
har ju ändå kommit med; ansiktena.

I hennes knä sitter vår näst yngsta dotter Lisa.
Bilden är tagen 1986.

När jag numera träffar Chris tycker jag att hon inte
har förändrats ett dugg sedan dess.
Men...det har hon ju:) Lite.

Konstigt vore det ju annars:)))


Så här ser Lisa ut nu. Eller rättare sagt 
förra sommaren när vi var tillsammans på Cypern.

Och nu...JIPPIEEEE!!!!...

...har hon en liten bebisgosse i magen:)
Det ska bli jätteroligt att få ett litet barnbarn igen!
 Får man lov att säga att det är ett litet plus
att det blir en pojke, eftersom jag
har fyra flickebarnbarn???


Något att se fram emot i vinter:)


Den här bilden är också tagen på Cypern.
Började plötsligt längta dit igen...

Det fina ljuset.
De klara, ljusa färgerna.
Den fullständiga avkopplingen.
 Underbart!
Ja det blir alldeles säkert Cypern igen,
kanske redan nästa sommar.

Det kan man ju också se fram emot
även om de båda sakerna
inte går att jämföra.

Sköt om er!

KRAMAR!!!


10 kommentarer:

  1. Grattis till det kommande barnbarnet! ♥ Och roligt att det blir en grabb! Härligt med trevliga minnen och goda vänner.
    Kram kram, go´aste ♥

    SvaraRadera
  2. Tack:) Ja faktiskt ska det bli roligt med en liten kille! Och ovant.
    Kraaam ♥♥

    SvaraRadera
  3. Jag har ju redan sagt grattis men jag säger det igen - GRATTIS GRATTIS GRATTIIIIIIS!!! :) Oj så roligt för er alla. Kan tänka mig att det blir en bortskämd liten prins ;)

    De riktigt goda vännerna växer inte på träd. Vilken glädje ni har haft av varandra och fortfarande har.

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ann-Louise ♥
      Du skulle ha sett lillprinsen som var här idag, blåögd och guldlockig precis som de små prinsarna i sagoböckerna:)

      Ja, vänner ska man vårda. Och eftersom vänskapen bygger på ömsesidigt gillande så är ju inte det så svårt egentligen:D

      Kramar! ♥♥♥

      Radera
  4. Oj, vad förvånad jag blev - att se mig själv på bild i din blogg! Din äldsta vän, har du ingen vän som är äldre än jag? 70 sådär?;)
    Förändrad.....ja, men det är väl klart att alla år satt sina spår!Vore väl konstigt annars??
    Men, det är härligt att vi har kvar varann fortfarande! ♥ Gillas mycket! ☺
    Ja, januari ser vi fram emot men det ska väl hinna hända kul grejer på vägen dit hoppas jag?
    Kraaaaaaam ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Visst var du väl fin på bilden? Och så ung och oskyldig;)hehe...
      Haha - Jo jag har ju förstås Lis min danska 'bästis' som snart fyller 80! Hon är jättemysig och vi fnittrar så bra tillsammans.
      Ja det är klart att det ska hända kul grejer hela vägen fram till Januari :) Vi ska väl ses tex?
      KRAAAAAAM ♥♥♥




      Radera
  5. Grattis till barnbarnet! Och välkommen till klubben :)
    Smyger in för att säga Hej. Har inte än landat här i blogglandia.. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst ja. Du är ju redan i klubben sedan tidigare. :)

      Radera
    2. Ja jag är en lycklig medlem i klubben:) Fast där finns ingen liten gosse sedan tidigare, så i det fallet är jag ny;)
      Kram ♥

      Radera
  6. Kunde inte låta bli att titta in igen och kolla bilden på mig och "min" Lisa, <3
    Fy tusan vad åren rinner iväg! :(

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥