fredag 3 augusti 2012

Road Trip


HEJ!

I dagarna tre har vi varit ute och kajkat runt
på vägarna, S och jag;)

Först åkte vi till Borkhult
som ligger utanför Åtvidaberg.
Där bor min goa'
 kusin Eva och hennes trevlige man L.


I det här huset bor de.
Gammalt och fint, med många mysiga gamla
inredningsdetealjer som jag inte fotade.
Vi hade helt enkelt för trevligt:)



På just den här bilden ser huset ut som
Bagarstugan vi hade hemma i Kalix.
Nostalgi.
Rödmålat gammalt trä i samma struktur som detta.
Vita knutar. Sex fönsterrutor. Blommor under fönstret.



Kusin Eva.
Min kusin Margareta (Evas storasyster)
kom också och hälsade på innan vi skulle åka:)
Så roligt vi hade !!!!
Det har vi förresten alltid när vi träffas!



En ganska stor damm ligger en liten bit från huset.
Där tar E ett dopp på morgnarna.

Så skönt att bo på landet! Åtminstone sommartid:)
Naturen runt omkring var väldigt vacker.
Lite kuperad och med massor av sjöar
i varierande storlekar.  


Staden vi 'landade' i därefter är också vacker-
Mycket vacker t.o.m!
Ostkustens Pärla:

SKÖNA VÄSTERVIK



Vatten överallt i omgivningarna.


Slottsruinen där Visfestivalen arrangeras varje sommar.


 Jag tog bilder fast jag inte vet så mycket om vad jag tog på.
Här är i alla fall en restaurangbåt som var helt öde.


 
Chris, vår kompis, och S står och tittar ner på något i vattnet.
I bakgrunden ett hus som stadens son, Björn Ulvaeus,
vill köpa men inte fått lov till. Det är ganska
förfallet och står centralt, så man
kan verkligen undra varför. (?)

Rättelse:

Måste bara rätta dig lite när det gäller Slottsholmen, huset som Björn Ulvaeus redan köpt.
Det är hans planer med huset som nu valsar runt i olika instanser och som det
finns en massa åsikter om. Själv hoppas jag att han inte tröttnar
  innan "de" bestämt sig för hur det ska få se ut.
//Chris.

Hatar att se mig själv på bild!
Jag har inte klumphand!!!

Här sitter Chris, hennes son Mattias och jag.
Familjerna har känt varandra sedan Mattias började
första klass tillsammans med min Jenny!
Tänk så fort tiden rusar iväg!


Och vem har vi här då? ♥
JO - det är sköna Heléne som har bloggen

Hon bor också i Västervik och vi passade på
att ta ett fika tillsammans!

Mycket trevligt!!!
Fast vi var nog lite nervösa båda två innan,
men det släppte i samma stund vi fick syn på varandra:)
Tänk att man kan få nya vänner genom att blogga!

Summa summarium var det en fin utflykt
och man hinner verkligen med en hel del på bara några dagar! 

TACK
till Eva, Maggan, Christina och Heléne
KRAMAR!!!

12 kommentarer:

  1. Tack själv och vad fint du skrivit om "min" stad ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns bara fina saker att säga om din stad ur en turists synvinkel:) Fast jag vet ju vad du kallar den...;)
      Kram.

      Radera
  2. Vilka underbara bilder! Vilken underbar semester ni hade. Och att träffa våran Fr. Hulda, det skulle jag oxå vilja. Härligt!
    Trevlig helg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi hade en fin liten minisemester:) Är säker på att Hulda gärna träffar dig också om du bara åker tillV-Vik1
      Kram

      Radera
  3. Tack själv för att ni äntligen kom hit, alltid lika mysigt att vara med er.♥
    Måste bara rätta dig lite när det gäller Slottsholmen, huset som Björn Ulvaeus redan köpt. Det är hans planer med huset som nu valsar runt i olika instanser och som det finns en massa åsikter om. Själv hoppas jag att han inte tröttnar innan "de" bestämt sig för hur det ska få se ut.
    Kraaaaaaam ♥ ♥ ♥
    Chris

    SvaraRadera
    Svar
    1. ok Ska lägga in rättelsen. Lyssnade nog inte så mckt eftersom jag mest ägnade mig åt att ta bilder då:)
      Kraaaaaaaaaam ♥

      Radera
    2. Helt Ok, men tänkte bara ..........ifall nu någon händelsevis råkar vara intresserad????

      Radera
  4. Härliga bilder, och så underbart ni hade.
    (¯`•´¯)
    `•.¸.•´¸.•*¨)
    (¸.•´ (¸.•´ (¸.•¨¯`•.❤ Kram! ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hade vi! Vilken fin hjärtekrumelur, hur gör man sådana?
      Kraaaamis ♥

      Radera
  5. Åhh, Västervik...
    Blir så nostalgisk, dit seglade vi nästan varje sommar när barnen var små. Såå fin stad.

    Önskar dig en skön helg

    Kram Anncathrine

    PS. Kul att få se hur du ser ut! Så jag vet, om vi syns på Italiano eller nåt)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha...på Italiano - det vore väl ändå alltför otroligt;) Det var konstigt nog som det var;)
      Ja, så ser jag ut - tycker inte om att ståta med min bild nu för tiden, därför finns det inte många bilder på mig i min blogg.
      Det finns ju annat att fota - blommor t.ex :D
      Javisst är V-vik en fin sommarstad. Hoppas du har det bra och att solen skiner på dig:)
      Kram!

      Radera
  6. Västervik är en fin stad och alldeles speciellt fin på sommaren och förresten.....på vintern är det ju inte kul någonstans - så det så! ;)
    Kraaaaam igen ♥
    Chris

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥