lördag 25 augusti 2012

Ut med farmors gamla skåp!

Hej!
 
Idag har jag lagt ut det här gamla avlutade
furuskåpet på blocket.
 
Vi har ingen plats för det längre eftersom
vi behöver ställa in två garderober i rummet
där det står för tillfället. Visserligen har vi stort
hus, men uppe på övervåningen
har vi bara halvväggar.
 
 
Men visst är det fint? Och ovanligt,
jag har då aldrig sett något sådant förut.
Klaffen går att fälla ner så man kan tex ha en dator i.
Hahaha - tänk om min farmor kunde se en
sådan konstig sak i sitt skåp!
 
Skåpet har jag ingen större känslomässig
anknytning till eftersom min farmor inte
var särskilt snäll, tyvärr.

 
Änglar finns visst!
Och min farmor kanske är en snäll sådan nu? Vem vet...?
Hon hade kanske ett svårt liv.
 
Den fina ängeln har jag fått av allas vår HULDA
- hon som delar med sig av sina tankar;)
Vi träffades på en uteservering i Västervik för
några veckor sedan och då hade hon köpt
den här fina ängeln till mig ♥

 
Och det här söta hjärtat fick jag med posten i fredags.
Det har rest ända långt uppifrån Norrland ♥
 
Där bor en Lycklig Pralin som skuttar runt
som ett litet skogstroll i Norrlandsskogarna.
Så det fanns ingen plats som passade bättre för det :t
än att hänga det i trollhasselkvisten ute i hallen
där jag ser det hela tiden:)
 
 
Det här fina kortet följde med och där kan man få
undervisning i hur man säger "till dig" på nio
olika språk! Kan vara bra att veta:)))

 
Mina Mors-dags-rosor har blommat fint hela sommaren
och gör så fortfarande!

 
Och en Hibiskus köpte jag som hade en massa
knoppar utan färg. Så här fin är den idag,
men färgen...tja...lite för orange för mig.
Hade hoppats på mer åt det rosa:/
 
 
Den här däremot gillar jag färgen på!
Och knoppar och blad kommer ut på flera ställen
längs med stammarna.
 
Får nog återkomma med bild på den igen längre fram ;)
 
Nu ska jag hjälpa S att skruva garderober,
sedan har jag jobbardag hela långa söndagen:)
 
Ha det så gott!
KRAMAR!!!

14 kommentarer:

  1. Haha du är då verkligen förföljd av orange ;)) Snyggt säger jag :)

    Åh skåpet, vilket vackert skåp. Synd att vi bor så väldans långt bort från varandra för annars hade jag hämtat skåpet på studs. Tror din farmor är snäll nu...

    Jag gillar trollhassel. Bra att "jag" får hänga där och hålla koll så du inte är rufsig i håret när du far på jobbet ;)

    Kram ♥♥♥ å

    SvaraRadera
    Svar
    1. VA?! Hur visste du det? Rufsig i håret är ju en beskrivning av mig! "Ni vet, hon med det rufsiga håret"!? "Jasså hon"! Alldeles säkert sånt som folk säger om mig...;)

      Jag har egentligen inte vanligt hår, utan hästtagel:(
      Torrt och fnösigt.

      Ja om du bodde närmare skulle du få både skåpet och den orange blommam, gratis!

      Kram♥♥♥ åååååååå

      Radera
    2. Har aldrig sett hästtagel rufsigt. Använd rätt balsam :) Och du är helt säkert noga med håret när du ska utanför dörren, inte bara på gräsmattan alltså menar jag, precis som jag ;))

      ååååååååå

      Radera
  2. Oj, vilket fint skåp!! Men jag TROR jag förstår känslan av att du inte riktigt bryr dig om du har det kvar eller inte, det är ju så med vissa saker och deras förra ägare.
    Hoppas det går bra att jobba idag!!
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag jobbat klart och jag är helt slut! Sovit lite dåligt i natt och varit på Ikea med två blinda, en ledarhund, två med ledsyn och jättemycket annat folk. Det går runt i mitt huvud. Är ledig i morgon som tur är:)
      Kram ♥

      Radera
  3. Vilket fint skåp! Synd att ni inte har plats. Hoppas ni hittar en köpare som kan behandla det med kärlek.
    Söndagskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen har hört av sig om skåpet ännu. Nu står det ute i vårt garage och där kan det juinte stå...
      Söndagskram tillbaka;)

      Radera
  4. Skönaste inlägget jag läst på länge. Först är jag lite ledsen för att jag inte kan köpa skåpet. Vet PRECIS vart jag skulle ha det. Men man kan inte få allt här i världen. Jag hade inte heller nån särskilt "snäll" farmor... eller kanske hon bara var osäker. Vad vet jag. Några kramar fick jag aldrig i alla fall. Pralinen gjorde rätt i att skicka dig ett vackert rött hjärta och det passar perfekt där det hänger.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Jag blir lite sugen på att hugga skåpet och måla på det :-D Och tapetsera inuti :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är välkommen att köpa det, ännu är det inte sålt. Priset kan vi nog komma överens om i så fall:) Skulle vara värt en del att få se det uppfixat av dig:)
      Kram!

      Radera
  6. Om du hade bott närmare så hade jag köpt skåpet direkt! Men lite för långt för att frakta.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd att du bor så långt borta då:)
      Kram♥

      Radera
  7. verkligen ett vackert skåp, kanske någon form av sekretär. Men om din farmor inte var snäll så blir det bästa att du säljer det. Dålig karma, negativ energi. Sälj den:-)

    SvaraRadera
  8. Åh, tack för din kommentar! Jag bor ju helt fel, jag bor i Stockholm. Men vi har ju funderat en hel del på att flytta till Skåne, dock lär det dröja :-) kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥