måndag 20 augusti 2012

Lite inspiration från IKEA


Go'kväll :)

Har jobbat hela dagen och i morgon är jag ledig.
Känns bra med en mjukstart;)

Idag fick vi nya Ikeakatalogen i brevlådan
så jag tänkte bjuda på några inspirations-
bilder från den:)  


Bilden är lite oskarp tycker jag och det är som ni förstår
INTE jag som har tagit den! Hahaha

Vad jag främst ville visa här var fjärilsplanschen på
väggen. Ser ut lite som en skolplansch och
är väldans fin tycker jag.


Den här 'gammeldagsinspirerade' brickan har samma
motiv och är riktigt fin den också.
Har ännu inte sett dem i butik
och vet inget pris.


Nja...här skulle jag  inte trivas att sova.
Lite hospitalskänsla nästan.
Men i en varmare miljö så är sängen fin.


Ikea har hottat upp stilen lite på senare tid.
Det trendiga fanns inte med i så stor utsträckning
 för bara ett par år sedan.

Ska bli kul att få åka till
NYA Ikea i Älmhult
när det öppnar strax före Jul

Är glad att jag bor så nära:)

Här är klockan snart halvtolv och det
är fortfarande 18 grader varmt ute:)

Idag var det 33 och KLIBBIGT 
till tusen! Pust!

Ha en fin tisdag!
KRAMAR!

12 kommentarer:

  1. Jag var faktiskt på IKEA igår, men bara för att äta lunch!! Tyvärr fanns inte tiden till att gå runt att kika, snyft;)

    Idag har vi höst här, det är bara ca åtta grader och grått!
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då - vilken stor temperaturskillnad! Fast hösttecken har vi också trots värmen: Vissa träd har börjat gulna och ett och annat löv singlar ner på ggräsmattan...
      Kram ♥

      Radera
  2. Aha det är så stor fjärilsplanschen är. Perfekt blir det :)

    Brickan är också jättefin. Kanske de har hunnit få in den till lite senare i höst. Håller med om sängen. Om den står i ett "varmare" rum blir det bättre för den är väldans fin.

    Vad roligt att ha nära till ikea och kunna far dit utan att det är som att resa till afrika. Vi har ca fyra timmar dit, till ikea alltså. Och ikea bygget i Umeå verkar dra ut på tiden då folk har överklagat. Dit är det lite närmare iaf.

    Nej fy för 33 och klibbigt. Idag har jag fullt upp på schemat. Bäst att starta.

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är planschen fin!?
      Nu kommer den inte att komma in på Ikea i Älmhult för de har inköpsstopp. Inga nya saker kommer in utan man får köpa ur det gamla sortimentet så länge det finns något. Resten ska reas ut och den 25 oktober öppnar ett (förmodligen fullt julpyntat:)) fullsortimentsvaruhus!!! Världens största! helt sjukt...i lilla Älmhult!

      Vill du att jag skickar en plansch så löser jag det, det finns fler varuhus i närheten:) Åker tex till Kalmar om en vecka!
      Kram♥♥♥



      Radera
    2. Men den går ju inte rulla ihop väl?... Jag hör av mig strax.

      Radera
    3. Annars går den väl att skicka ändå;) Man kan ju skicka stora saker också;)
      ♥♥♥

      Radera
  3. Jag ser oxå fram mot att få titta i nya Ikea katalogen och inspireras;) Jo skall bli roligt att se vad de kan åstakomma med Ikea Älmhult för innan har det ju känts som ett mini Ikea och då har vi heller åkt till Jönköping eller Kalmar (vi har lika långt till båda dessa....12 mil).

    Ha en fin dag/Kram Lussan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är alltid trevligt med en katalog till frukosten:) En bra start på dagen och det sätter igång många tankar och idéer i åtminstone mitt huvud:)
      Kram!

      Radera
  4. Sängen är verkligen urläcker men jag undrar om den gnisslar. Det skulle jag inte stå ut med. Även om jag nu sover ensam så ligger jag ju inte stilla på nätterna ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas verkligen att en ny säng är gnisselfri!
      Du kan ju åka till Ikea och provligga;)
      Kram!

      Radera
  5. Men åh..fjärilsplansch..(stavas det verkligen så) vill jag haaaa ;)
    Jag tror jag måste köra dit. Har ju inte heller långt dit - ska du hänga med ;)))
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha - jag var där idag:) Den planschen (är inte helt säker på stavningen heller;)) kommer inte att finnas på gamla Ikea för de tar inte hem något mer nytt nu. Men när nya öppnar 25/10 kan vi hänga där:)
      Kram, kram :)

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥