tisdag 28 augusti 2012

Ordning ur kaos?


HOHO!
 
Någon där?
 
Tycker att bloggarna står ganska stilla just nu ;)
Ja - ok: Jag är också ganska stillastående.
Beror på att jag jobbar mycket -
både på min arbetsplats
 
och hemma...
 
Yngsta dottern har flyttat från sin pojkvän sedan
fem år och landat hemma hos oss en period.  
Och när ett helt rum töms  och en massa
kläder och annat kommer in så blir
det kaos i resten av huset.
 
VAR i hela friden gör man av allt det överblivna?
 
 
Sååå gott!
 
Ja, det är ju lite sådant också. Matlagning.
Tvätt.
Men så har vi det ju alla:)
 
Och så är jag ledsen också.
För vi tycker mycket om hennes (numera X-)pojkvän.
Vi kommer verkligen att sakna honom.
Men vad kan man göra??
 
Det är deras liv och deras val.
För så är det ju att en relation måste vårdas
för att hålla och det har de uppenbarligen inte gjort.
 
Så...
 
Nu ska jag gå och hänga tvätten innan jag lägger mig.
En lång arbetsdag väntar även i morgon!
 
Och det som ligger i framtiden har ännu ingen sett.
 
KRAMAR!
   
 

12 kommentarer:

  1. Oj, vad tråkigt - tycker jag med som tycker om de båda två; men det är bara att hoppas att det, som det brukar, blir bra i slutet.
    Hälsa och krama om varann!
    Kraaaaam ♥ ♥ ♥
    Chris

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Christina...det är som det är. Och jag hoppas också att det blir bra på slutet för dem båda två. Fast det blir nog på olika håll.
      Kram ♥♥♥

      Radera
  2. Det är sorligt när man skiljs åt och går två vägar...
    Hoppas de ska må bra på var sitt håll.
    Kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt för dottern och ex pojkvännen. Hoppas dpm skijades som vänner. Det brukar vara lättare.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är vänner och det är ju tur. De var unga när de träffades och det brukar ofta ta slut då...
      Hoppas du mår bra!!!
      Kram ♥

      Radera
  4. Hej Karin

    Så tråkigt att höra om din dotter och hennes pojkvän.
    Förstår PRECIS hur du känner. Vår yngsta dotter och hennes pojkvän sedan sju år flyttade ifrån varandra för några år sedan. Vi var så ledsna, han hade blivit nästan som en son för oss, de var ju så unga när de blev tillsammans och han bodde mycket hos oss. Sedan bodde de i en lägenhet här i samma hus som Blommiga Rutan, En sån gullig och fin kille, vi gjorde många resor ihop, massor av middagar, båtturer mm. Jaa, du hör, nu börjar jag sakna honom igen! Men, som du säger, vad kan man göra?
    Men,men nu har hon en annan pojkvän, jättegullig och trevlig och dom verkar ha det så jättebra tillsammans och passar egentligen bättre ihop. Ex- pojkvännen har det också bra med en ny rar tjej, så livet rullar på och allt ordnar sig oftast.MEN, som sagt jag förstår dig verkligen, vi var ledsna länge när det hände.

    Här är också FULLT upp med jobb, jobb, städning, trädgård och tvätt ( fattar inte hur det kan bli så mycket tvätt när man bara är två?) OCH så försöker vi ju träffa lilla barnbarnet så ofta som det bara går, är så glad att vi bor så nära varandra.

    Önskar dig en bra vecka och hoppas att du får lite andrum, lite vila och lite bara vara tid...
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då vet du hur det känns:) Tror att de också ska bli lyckliga på var sitt håll så småningom. Båda har de ju förutsättningarna, de är fina ungdomar och de är inte osams.
      Vi har också rest tillsammans och gjort allt det där andra du skriver om och han var som en i familjen. Alltid glad och go.
      Här är också mycket jobb med långa dagar och det ska bli skönt med helg nu!
      Ha det bra! Kramar!!

      Radera
  5. hoho, jag är här:-). Tråkigt med din dotters förhållande, men som du säger det är deras liv och deras val. Man kan bara stötta där det behövs. Att vuxna utflugna barn flyger hem igen är inte det mest lyckade, det vet jag av egen erfarenhet. De är inte längre barn utan vuxna som har skapat sina egna vanor på sina villkor. Hoppas din dotter snart hittar ett eget hem att sätta bo i. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. HOHO! Ja, det hoppas jag med, men det är egentligen ingen brådska med det för nu har vi gjort plats för henne. Hon har två år av studier kvar och vet inte var hon hamnar sedan så vi får väl se om hon orkar bo här så länge..;)
      Kram!

      Radera
  6. Ho ho - jag är visst här, inte så ofta bara... Håller med dig, det tar liksom ett tag att ställa om sig till höst och alla rutiner och jobb och så vill man hinna med allt man hann med på semestern ändå... Men om jag kikar in emellanåt så har jag mer att läsa :)
    Ha det gott! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. HoHo Birgit!
      Jag är inte heller inne hos dig varje dag, men jag läser allt du skriver och blir glad!! Ni ser ut att ha det så fint tillsammans hela familjen ♥
      Kram !!!

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥