söndag 5 augusti 2012

På begäran


HEJ-HEJ!

Jag har fått en ny följare!!
Välkommen till min blogg Fian
Här ska du få en titt på mitt gamla skåp.


Jag vet att de flesta skulle ha målat det vitt, grått eller svart,
men jag vill inte gå loss på det eftersom det har sett ut
likadant under alla generationer. Det skulle
kännas fel att ändra på det.






Upptill finns det ett bakstycke med tre  speglar och en hylla.
För tillfället nermonterat och undanställt:)
Kändes lite för mycket.


Till Marie vill jag visa två bordstabletter i det mönster vi
båda tycker om (gåsöga) Har sytt ihop den
kant mot kant och stoppat i en kudde:)


Stor, rymlig fruktskål inköpt på Tant Grön i Västervik.
Tack för att du rättade mig, Huldagulda:) Fattar inte var jag fick "Fröken" ifrån?


Å här sitter jag och längtar efter småfolket.....

Nu: En trappa upp och plats vid symaskinen till att börja
med, därefter ska jag måla en liten änglatavla att
sätta i ramen som Hulda fick när jag var där:)

Ha en bra dag!!!
S har ångest, han börjar jobba i morgon...

KRAMAR!!!



9 kommentarer:

  1. Jag tittade lite extra på skåpet nu jag med :) Du har helt rätt angående att inte måla det. Tycker jag också. Men det har jag nog också sagt förr. Hmm..upprepar jag mig hela tiden :))

    Jag har läst ditt mail. Skriver svar så snart jag kan och du måste ju få höra om healingen härom dagen...

    Nu har jag pausat klart. Dags att äta lunch och fortsätta med målandet. :)

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du upprepar dig så måste det bero på att jag gör det haha. Samma skåp som förra året:)

      Väntar på mail, nu ska jag fortsätta att laga kläder:(

      Kram♥♥♥

      Radera
  2. Skynda långsamt. Ängeln kommer när den kommer.
    Jag hatar att rätta dig men skålen är köpt hos TANT Grön ;) Ett av mina favoritfik och där har jag köpt ett par formar från Gerbera.... i lila såklart ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du ska rätta mig när jag har fel :D Nu har jag ändrat , fattar inte hur det kunde bli fröken, måste ha tänkt på dig ;) hahahaha
      Kram ♥

      Radera
  3. Jag skulle inte måla den vit. Den är så fin som den är. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker faktiskt jag också.Tycker att många överdriver det vita:)
      Kram ;)

      Radera
  4. Tycker du gör helt rätt att inte måla skåpet. Jag har min gamla sekretär som jag heller aldrig skulle måla om. Det går ju inte att ångra heller. Hoppas du får det bra på jobbet, när du väl kommit igång:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den har gått i arv i minst tre generationer så jag mälar den inte:)
      Men jag är nog den sista generationen som bryr mig är jag rädd för
      Kram :)

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥