tisdag 7 augusti 2012

Violruta

Go'kväll!

Titta på min fina Violruta som står vid husknuta :)


Fick den förra året av Åsa.
(min snälla arbetskamrat)
Hon ligger bakom stora delar av 'finblommorna' här hos oss.

Ger alltid blommor 'på rot' som tacksamt tas emot
Jag är i rimmarform idag haha


Tog in en kvist för första gången idag.


Tycker att den är så söt...


Fina Maria är här och hälsar på.
Nisse tar ingen hänsyn till att det är gäster i huset,
han ska ha bästa platsen mitt på kökssoffan.
Stackars Maria får använda armstödet till ryggstöd.

Fast vi flyttade honom strax efter
och talade med honom en stund om bemötande ;)


Fint främmande ska ha fint fika så jag gjorde en blåbärspaj
Den uppskattades :)
Även av husets folk;)


Om ni såg på den första bilden på violrutan
och trodde att himlen var klarblå här idag så trodde ni fel.
Det var den inte!!!
Den bilden togs i förra veckan.

Den här varianten ovan visar dagens sanning!
Ser trevligt ut, va???

Joodå, det har regnat!!!
Massor!

Ha det gott!
KRAMAR!

7 kommentarer:

  1. Tänk vad man lär sig mycket nytt genom bloggen, har aldrig hört talas om eller sett violruta tidigare.
    Idag verkar vi få en aningens bättre väder än de senaste dagarna, för solen försöker verkligen ta sig igenom molnen!
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade heller aldrig sett den innan. Väldigt lättodlad i vår klimatzon.
      Hoppas att solen orkar bryta sig igenom molntäcket! Någon regndag då och då klarar man ju men i längden blir det trist. Tycker iaf jag:)
      Kram♥

      Radera
  2. Söt är bara förnamnet på den där blomman och extra söt blev den i en liten vas ♥

    SvaraRadera
  3. Ja den är så somrigt skir:) Och du gillar ju lilarosa, eller hur?
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Jag älskar blåbärspaj! Den blomman är verkligen fin. Så där skirt vacker.

    Jag gör en tidig kväll. Urusel natt och en väckarklocka som ringde 05:15 i morse. En ofantlig huvudvärk med illamående är på gång :(

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du har väl fortfarande semester? Varför ringer din klocka så tidigt då?
      Stackars dej med din huvudvärk, är det migrän? Du har den så ofta...hoppas att du är bättre i morgon!
      Kram♥♥♥

      Radera
  5. Violruta är en av de sötaste små blommor vi har tycker jag.
    pajen ser frestande ut!
    Mvh Mia

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥