måndag 13 augusti 2012

Ta mig till havet...

HEJ!!!
 Hemma igen efter en weekend vid havet i vackra
Varberg!!!!
dit vi har en nätt resa på två timmar;)

Vackert, soligt och varmt väder hade vi också!


Jag älskar att vandra vid havet.
Skulle alldeles säkert vara ett antal kilo
lättare om jag bodde här:)

Längs strandpromenaden finns bänkar 
 med jämna mellanrum:) Alla är vända mot havet

Naturligtvis hade jag glömt min kamera på
hotellrummet så jag fick ta bilder med mobilen
De blir väldigt bra
så länge man inte förstorar upp dem...

Klicka på bilden om ni vill läsa!

Denna skylt står vid muren på nästkommande bild
och visade att här har Carl Larsson med familj
tillbringat en sommar år 1887.

Av stugan syns inte ett spår längre, men... 



...någonstans på den här tomten stod den i alla fall...
Inget fel på den utsikten:)


Vi vandrade långt och länge utefter havet
och kom så småningom upp till en utsiktspunkt. 

Där var det svårframkomligt 
med massor av lösa stenar (blandade med de som satt fast).
Lite jobbigt att inte veta var man skulle ställa fötterna
så vi damer vände och tog den säkra vägen tillbaka.
 S och hans bror C som skymtas uppe på krönet
tog den mer besvärliga vägen ner:)




Klart att en bild på Varbergs fästning måste vara med...


Här på Hotell Fregatten bodde vi.

Nu ska jag krypa till kojs.
I morgon blir det jobb några timmar,
sedan ledigt till torsdag när det återigen
blir ett litet inhopp i arbetslivet.

Måndag den 20:e börjar allvaret!

Tiden flyger!

KRAMAR!!!!

8 kommentarer:

  1. Så vackert det ser ut! Har aldrig varit i Varberg, nu blev man ju lite sugen på att besöka staden.
    Vilken tur ni hade med vädret!
    Ja, tiden flyger! Det håller jag verkligen med om, vad är det som händer??? HUR kan veckorna, månaderna och åren rinna på i så snabb takt?

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har jag också undrat över ett tag nu:) Tycker nog att det verkar ligga något i att 'tiden går fortare ju äldre man blir' också tyvärr!
      Varberg ska du absolut besöka, det är en mycket vacker och sevärd stad1
      Ha det bra!
      Kram :)

      Radera
  2. Förstår din kärlek till havet. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bo nån annanstans än där jag bor nu... vid havet.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en annan stad på 'V' vid havet;) Blandar ofta ihop dem, men de är trots det väldigt olika.
      Lite annan natur med mer klippor och högre stränder.
      Kram:)

      Radera
  3. Vilket fint ställe ni bodde på:)
    Havet ja, det är något speciellt och rofyllt med det!
    Ha en finfin måndag!
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Havet är så fascinerande, man kan sitta och titta ut över det i timmar. Precis som du säger så är det väldigt rofyllt. Så mycket vackert det finns i världen!!!
      Kram♥

      Radera
  4. Havet är meditativt och väldigt olikt i utseende från timme till timme. Bara att känna doften av hav gör mig lycklig och hemma.
    Spännande med Varbergs fästning - historien är häftig!
    kramis
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi besökte inte Fästningen denna gång, gjorde det förra gången. Det är väldigt intressant att besöka hitoriska platser och höra om det som har varit/hänt. Luften är så laddad på sådana ställen, man skulle önska att det vore möjligt att resa i tiden:)
      Kram!

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥