måndag 6 augusti 2012

Stenmurar och bilskrot.

HEJ I NATTEN!


Kom precis ihåg att jag har några bilder från Ölandsresan
tidigare i sommar, som jag inte har visat.


Kameran gick sönder så det blev verkligen glest med bilder
Men jag tog några med min Iphone.
Tycker dessa kalkstensmurar är så väldigt vackra.

Men här borde det nästan stå
en varningsskylt!

För de här bilderna är riktigt obehagliga tycker jag.
En riktigt läskig bilkyrkogård som vi stannade
vid i Småländska Ryd på vägen hem från Öland.


I ett stort skogsområde ligger bilar och bildelar
 utspridda.
Rostiga och eländiga ligger de där som
utslängda av en jättehand.
En kuslig obehagskänskla kröp i
mig när jag gick där.  

Men resten av sällskapet verkade inte känna så.


Tur att jag inte var ensam där.  
Tanken ger mig rysningar längs ryggraden.


I det här "huset" bodde mannen (som kallades "Åke på myren").
Han samlade ihop alla dessa bilar, hade en tid en bilverkstad där.

Inne i stugan fanns det kvar delar av ett möblemang;
en gammal säng och ett bord. Och en massa bråte.


Bilkyrkogården ska av någon konstig anledning finnas kvar.
Får inte tas bort eftersom de är en "attraktion"


Några har kört den här bussen. Många har åkt i den.
Alla torde vara döda nu. Något på den här platsen kändes
verkligen som en kyrkogård. Inte bara för bilar.
Och inte alls som en viloplats.

Hur ska jag nu kunna sova?
Ni sover förhoppningsvis gott nu:)

Kram!

10 kommentarer:

  1. MÄrkligt att man får lov att "skräpa" ner naturen med skrotet...
    Vissa utställningidéer kring konsten och uttryck kan jag tycka är lite märkliga.
    Men häftiga bilder du tagit - lite ruggiga :)
    hoppas du sov lite iaf
    kramis
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sovit gott:) Och jag tycker att det är mer än märkligt. nedskräpning på hög nivå;)
      Kram!

      Radera
  2. Visst är det märkligt att det gamla kan bli så coolt och snyggt om man återanvänder på rätt sätt. Å sten över huvud taget är vackert

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja allt som är rostigt är inte fint! Tycker överhuvudtaget att det är överskattat: I alla fall inomhus.
      Sten är vackert - jag kan inte låta bli fina stenar när jag är ute, har en stor "samling"
      Kram :)

      Radera
  3. Jättefina bilder. Du har "ögat". även fast det är inte så fint att se en skrothög mitt i skogen.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är inte fint alls. Bildera är tagna med min Iphone. Väldigt bra skärpa jämfört med de gamla mobilerna;)
      Kram:)

      Radera
  4. Jag tycker om murar. Skulle gärna ha en liten låg framför huset ut mot vägen. De andra korten var kusliga. Fina på ett kusligt sätt. Men jag gillar verkligen inte skrotbilar i naturen, på det där sättet. Jag brukar få obehagskänslor av dem och vill inte gå dit. Så jag förstår precis hur du kände det.

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker också om murar. Skulle gärna ha en hög runt hela tomten :) Men inte så hög att jag inte kan se ut;)
      Och den Öländska varianten är jättefin!!! Så när jag vinner storvinsten....;)
      Kram ♥♥♥

      Radera
  5. Har nu läst och besvarat din kommentar i min blogg :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥