tisdag 7 augusti 2012

En regnig dag

Idag är det Måndag.

Eller var...jag är lite sen som vanligt.
Men jag börjar jobba snart igen och
då blir det lite andra tider:) Kanske.

Det har varit riktigt Måndagsväder också. 


Plaskvått på altanen.
Det har regnat lite och det har vräkt ner.
Om vartannat


Tänker på reportagen i inredningsmagasinen.
Utefotograferingar med kuddar, plädar, dynor, dukar mm
Tom en och annan bäddad säng i trädgården.
Javisst ser det mysigt ut,
men
det måste vara ett evigt kånkande ut och in med alla textilier


Jag blir faktiskt inte frestad at ha det så för att
i det här landet är ju ingenting säkert
när det gäller sommarvädret.


Men det är skönt med en gungsoffa ute under tak
när det faller ljummet sommarregn.
Som mitt på dagen idag.


Där satt jag ensam och drack mitt kaffe
och tittade i tidningen på fina uteplatser som
inte skulle ha funkat idag:)


Och tuggade finska pinnar. Som jag har köpt på ICA.


När jag kom in fick jag tokfnatt och började riva ner
tapeten i vår klädkammare. Där vi inte har några kläder
utan gardiner, sängkläder, täcken, dukar, handdukar, kuddar mm

Har målat fönstret men inte kommit längre för det
måste målas ett varv till och tapet har jag ingen.
det  var liksom inte planerat det här...
Tror jag blivit inspirerad av någon liten Pralin:)


Igår var det mulet men inget regn och då drack
vi vårt kaffe tillsammans i Pergolan.

Hade faktiskt bakat sockerkaka som var jättegod:)
Leilas grundrecept med smör i :)


S har äntligen gjort ett lock till sandlådan
så nu är det bara att vänta på att växterna ska
klänga upp lite och mysa till vår hörna så är
den här delen av tomten färdig.
För ett tag iaf;)

Fast när jag ser på bilden märker jag
en sak till som måste göras;)
Stockarna bak planket ska sågas av!

Tisdag i morgon!
Ho-ho Snart är det jul;)

Ha det gott ♥
Kramar!!

10 kommentarer:

  1. Jag såg stockarna :))
    Å jag avundas din plats under taket för det låter sååå skönt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, det såg du? det var uppmärksamt:)
      Ja min plaats under taket är fin men bara om det inte är kallt:)
      Kram.

      Radera
  2. Hos oss regnar det hela tiden. Man kan säga att det är en dålig sommar. (tycker jag som gillar sol och värmen)
    Vad bra med lock till samdlådan. Då kommer inga "nödiga" katter dit :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den här sommaren har inte varit till stor hjälp för att klara vintern. Gillar också solen och normalvärme för en nordbo dvs strax över 20 grader;)
      Locket på sandlådan är jättebra, vårt eget hushåll innefattar en katt och han använder inte sandlådan inomhus på sommaren:)
      Kram!

      Radera
  3. Här är det också lite mörkt runt omkring men sommarväder med varmt - det är bristvara verkligen.
    Ha en skön tisdag :)
    kram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har nog tagit rekordet, det har varit halvmörkt hela dagen (se himlen på tisdagens inlägg;)
      Ha en skön onsdag!
      Kram.

      Radera
  4. vilken fin rosenkopp du har!! Vädret har varit likadant här idag, bäst som det regnar kommer det en rejäl skur...:-(

    SvaraRadera
  5. PS. Jag rollade mitt bord med en skumgummiroller. Fick tipset i färgaffären och det blev en jättefin yta och gick snabbt och lätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rosenkoppen är tunn och god att dricka ur:)
      Tack för tipset om rollern:) Ska inhandla en så snart jag har tillgång till bil d.v.s nästa vecka:)
      Kram.

      Radera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥