söndag 19 augusti 2012

Varm augustinatt.


♥ I går kväll ♥

Blev vi sittande utomhus till klockan var över tio.
Då var det fortfarande över 20 grader ute.
Och Lördagskväll dessutom:) 


Här nere i södra delen av landet har vi riktigt mörka
kvällar nu. Det är så mysigt att tända lyktor
och ljus utomhus under varma kvällar.

Jag som har bott i Norr- och Västerbotten under
halva mitt liv skulle inte vilja byta tillbaka
detta mot korta somrar med myggor.


Mörka skuggor på väggen
Kanske tur att man inte ser allt som kryper där.
Det är många spindlar och tvestjärtar
i farten i skydd av mörkret


Inte lätt att ta fina mörkerbilder.
Det går säkert, men då måste man ju
ha läst manualen *skäms*

Få se nu; hur länge har jag haft den här kameran?
Över ett år...*skäms ännu mer*


Nisse tog sig upp på taket via armeringsjärnet
där vinrankan växer. Han är helt hialös den katten.
Inget stoppar honom den lille vilden.

Vi brukar säga att det nog inte var så länge
sedan hans förfäder var förvildade:D

Och snacka om att har stenkoll på oss när vi är utomhus:))


 I förra veckan var jag inne i Kristianstad en dag.
Sprang då på den här rosa ljusstaken på Indiska:)

Om man kan bli förälskad i en ljusstake så blev jag det:)
Det blev en stark "måste-ha-reaktion"

Den fanns även i turkos.
Jättefin den också men jag är ju inne
i en rosa period nu.



Några kvistar från min småblommiga Fairyros
(vet vad den heter nu - tack Acath) här utanför.

De står faktiskt riktigt länge inomhus också!

Idag har vi också en väldigt varm dag.
Jag borde nog vara ute och njuta av den,
men det är lite för varmt för mig.
Tycker bara att det är jobbigt.

Men som sagt:
De varma nätterna
är underbara !!!
I morgon ska jag jobba.
Allvaret börjar, men jag är ledig
redan på tisdag:D 

Ha en fortsatt fin dag
vad ni nu än fördriver den med:)

KRAMAR!

14 kommentarer:

  1. Ja det finns mycket där i mörkret, lika bra att inget veta. Ser mysigt ut med ljuset tänt. Det har börjar vara mörkt på kvällarna hos oss också men jag tror ni har mörkare.

    Rosa är fint. Har mer och mer börjat gilla det igen. Ljusstaken ser så fin ut :)

    Manualen ja...Jag somnar när jag ska läsa den för min kamera...Vet inte hur jag ska bära mig åt.

    Nu har vi kalasat färdigt och strax bär det av till efterfest på Frasses :))

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efterfest på Frasses låter kul!!! ;) Blir nog gott med något salt efter alla kakor!

      Vi har ätit Enchiladas som jag gjorde i fredags. Bara vi två, så det blev rester. Idag var de inte lika goda; lite för torra. Men vi öste över hot-chilli-dressing så det blev helt ok;)))

      Nu har jag eld i halsen så vi ska snart dricka kaffe. Det är fortfarande alldeles klibbigt ute så jag ska börja med att städa min klädgarderob...

      Väntar på ditt mail.
      Kram ♥♥♥

      Radera
  2. Visst är det underbart men varma kvällar.
    Här är kokvarmt idag också (så klart) och jag pallar inte värmen så jag ställde mig och bakade fransbrödbullar ...kom ju på det att det var ju inte smartaste draget i kommunen..pust va varmt. Men men, du kan jag bulla upp inför middagen :)
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här är det så klibbigt att det är skönast inomhus. men kanske inte framför en varm ugn, hahaha :D

      Fast frallor går ju rätt snabbt att göra, och som du påpekar; GOTT till middagen:)

      Kram, kram :)

      Radera
  3. Ojoj, här har du en som kommer att flytta tillbaka till myggen så fort det kommer en chans..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är tur att vi är olika :) Det finns många fördelar med norra delen av vårt land. Människorna och naturen tex
      I vilken del av landet bor du?
      Kram.

      Radera
    2. Såg nu att du bor i Jämtland:)
      Kram igen!

      Radera
  4. Sommaren kom till slut, när det är snart dags för hösten. :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja - bättre sent än aldrig!
      Kram ♥

      Radera
  5. God morgon!

    Ja, härliga kvällar har det varit sista tiden, underbart!
    I lördags var vi hos yngsta dottern och hennes pojkvän och åt middag, vi satt på balkongen till kl 12, så varmt och skönt, har inte varit med om en sådan kväll sedan förra sommaren! Ja, som du säger, bättre sent än aldrig!
    Nisse verkar vara en kisse med fart! Våra två är lite lugnare, med så är dom ju 18 år!

    Önskar dig en skön vecka
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt otroligt att ha två katter som är 18 år! Är de syskon? Inte konstigt att de är lugna i den åldern:)

      Vi har fortfarande varmt härnere, idag var det 33 grader i skuggan.

      Ha en fin vecka du med! :)
      Kram!

      Radera
  6. Jag njuter som du av att kunna tända små ljuspunkter under de här ljumma sensommarkvällarna. Att kura skymning har jag alltid tyckt om så jag far inte alls illa av mörkret som kommer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kura skymning, det finns inte mycket som är mysigare:) Det innebär ju allt som oftast att man kopplar av också vilket inte heller är så dumt:)
      Kram ♥

      Radera
  7. Ja, nu har mörkret börjat smyga sig på och hösten nalkas. Man tänder ljus och lyktor - kurar skymning. I går såg jag hur björkarna släppte sina blad och de dalade sakta ner mot marken. Känns i luften också att sommaren tar sina sista flämtande andetag... känns lite vemodigt
    Kram! ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥