söndag 20 november 2011

Bara en vecka kvar nu

Hej!
 
Igår tog Nisse en promenad över mitt tangentbord och vips var allt så mycket större! Både bilder och bokstäver. Vet inte vad som hände, men det var ju rätt så bra tycker jag:)Vet inte om ni ser någon skillnad?

Måste rensa bort lite saker här!

Ja nu är det bara en vecka kvar till första advent och de flesta bloggar behandlar detta faktum - så även min!
Har börjat lite smått med att fixa en adventsstake. Siffrorna är köpta på Rusta är utrustade med en liten nål på baksidan som trycks in i ljuset:)))

I morgon ska jag ägna dagen åt att städa och putsa fönster. Lite pyssel kan också hinnas med. En krans till ytterdörren tex. Ute är det dimmigt och grått. Ganska många plusgrader har vi och det är bra, så får det gärna vara ett par dagar till. Men sedan gör det inget om det råkar dala ner lite snöflingor.

Precis så som det gjorde i Wilhelmina idag:)
Blev nästan lite avis. 

Köpt på Annorlunda rum  

En liten bock har fått stanna framme, eftersom jag köpte den igår. En sorgedag var det, för min absoluta favoritaffär i Osby Annorlunda rum säljer ut rubb och stubb eftersom den inte längre lönar sig. Såååå trist! Vart ska jag då gå och få inspiration?

I bakgrunden ses min pättar-i-luften-blomma som Nisse har demolerat. Nu står den på (förhoppningsvis) tillväxt/återväxt


Och i morse såg min fina palm ut så här! Tre blad avbrutna:)
Tur att han är så go den lille busen! Vi hinner inte alltid spruta vatten på honom när han gör rackartyg eftersom han inte alltid är under uppsikt, men köksbänken undviker han nu att gå upp på för där står den förhatliga flaskan placera

☺Hehehehe...
En god natt och en fin morgondag/måndag önskar jag er! 

♥Kram♥

2 kommentarer:

  1. Vår lilla snö som föll är fortfarande kvar och det är några minus ute. Ljust och fint. Behöver inte vara lika mörkrädd längre när jag är ute på kvällarna med hundarna.

    Vad du pysslar till det fint! :) Har det gått bra med...pepparkakorna? Tror säkert att du är en hejjare på att baka gott ;)

    Hoppas du haft en bra ledig dag och att du får det imorgon också!

    Jag ska sova som en prinsessa i nat med mina mjuka fötter. Vilken upplevelse detta med fotbehandlingen. Det var första gången och jag ska tillbaka innan jul för en liten behandling som är nödvändig. Ja, helt underbart magiskt var det :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Hej min trogna vän :))) ♥
    Tack för dagens kommentar! När du inte orkar längre då slutar jag att blogga:) För hälsningarna är ju en stor del av det roliga. Vad glad du måste vara som får så många:) Men din blogg berör och du är ung. Du skriver roligare, ni pratar samma språk liksom.
    Jag är väl lite mossig - För visst blir det lätt att man undrar varför nästan ingen säger något...ser ju att det är en del som är inne.
    Jag har bakat tre plåtar pepparkakor ikväll, tyvärr är en kollega sjuk så jag måste nog gå in och jobba på min lediga dag i morgon:(
    Men innan jag går ska jag putsa fönstren färdigt! Så det så:)
    Ha en fin dag i morgon:)
    Stor kram♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥