lördag 5 november 2011

En mjuk liten tass

HEJ!

Har märkt att hos dem som fött barn övergår bloggen till att i stort sett bara dokumentera det nya familjetillskottet:) Så då får ni tåla ett till litet inlägg om Nisse.
 Han är ju vårat barn-substitut;)
OBS! Som på intet sätt ersätter barn, bara fyller ut tomrummet lite grand.


Kolla bara vilken mjuk och fin liten tass:)

Det kan bli lite tomt när alla barn har flyttat hemifrån och att ha katt har ju varit roligt förr, men nu är det faktiskt ännu roligare! Plötsligt har det blivit liv i huset igen, även när S och jag är ensamma.


Nu har jag varit hemma med honom en vecka snart och han är trygg och hemtam i sin nya miljö. På måndag börjar jag jobba och då blir han ensam några timmar tills S kommer hem och tar över.


Att rusa runt och anfalla allt som rör på sig är tröttsamt och det blir tupplurer ganska ofta.


Blommor är en stor passion, som jag nämnt innan. Vi har haft många katter men aldrig någon som har ägnat något intresse åt krukväxter.
Dessa två offrar jag för de är inte så viktiga. Han vill ju alltid vara i det rum där vi är och dessa står här i datarummet och tar bort (lite av) hans intresse för tangentbordet:)

Dessvärre har han börjat visa nyfikenhet på min fina Orkidée med fem blomstänglar. Han har ännu så länge bara tittat. Jag säger NEJ och då rör han inte, men det lär ju inte hindra honom när han är ensam:) 

Får bli höjdläge där:)  


Här undersöker han om den som står i köket möjligtvis kan behöva vattnas.

Ja det är fina djur katter. Har alltid tyckt om dem.

Nu ska jag ta med Nisse ut på tomten ett slag. Lämnar för säkerhets skull kameran inne, annars är det risk att det blir ett nytt inlägg om Nisse i morgon;)

Ha en fin dag!
 

KRAMAR!!!♥

4 kommentarer:

  1. Vilken söt liten kisse han här! Det tycker Alva med =)

    SvaraRadera
  2. Javisst är han!? :) Tack för att du kommenterar då och då, det är så roligt med lite feedback! Kram! Hälsa Alva:)

    SvaraRadera
  3. Karin Karin....vad du kommer att skämma bort honom ;)) Klart att du ska. Men hur man gör det vet jag inte. Katter gör ju som dom vill ändå och bestämmer allt själv. Snart har han sängen för sig själv och ni sover på soffan :))

    Vilket härligt kort på tassarna. Ljuvliga mjuka små ulliga tassar och man ser småhåren så tydligt. Du har en bra kamera du ;) Eller också har du lärt dig inställningarna hihi

    På tal om inställningar så fattar jag inget av min kamera. Undra hur många år det tar innan jag begriper mig på dessa inställningar. Hur ska jag kunna göra dem snabbt??!! Blir stressad. Måste ju börja leverera perfekta bilder :)))

    Hoppas att du mår bättre. Nisse verkar ta hand om dig på bästa sätt. Ett riktigt litet Lyckopiller :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Eller en liten pralin, kanske;)
    Ja du, det där med kamerainställningar...min kamera klarar säkert av så mycket mer än jag kan, för jag använder bara snabbinställningarna:(*skäms*
    Har faktiskt inte läst igenom hela manualen ännu *skäms lite till* :D

    Varför inte gå en fotokurs? Visst ja, du jobbar oregelbundna tider...kväll ibland och det funkar inte. Det får bli efter pensionen då:) om du inte byter jobb. Har alltid haft det problemet själv också. Lite trist faktiskt.

    Du måste inte alls leverera perfekta bilder. Lär känna din kamera och skynda långsamt. Men jag vill fortfarande se en bild på kläderna som chockade barnen!
    Kram från mysbyxkarin;)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥