torsdag 3 november 2011

Jag och mitt olivträd

HEJ...
(...sa hon orkeslöst).
Känner mig eländig.
Öm i skinnet. Noll kondis. Frusen. Trött.  

Inte precis drömläge för att njuta av en lovvecka. På ett sätt är det ju bra att få vila ut under lovet istället för att vara sjuk på arbetstid. Är lite kluven där. Tycker egentligen att man kan vara frisk och pigg både på jobb och under lov:)  


Mitt fina Olivträd är inte så fint längre heller. Vi ser ungefär lika risiga ut. Bladen ramlar av:( Det är mitt första så jag har inte riktigt koll på skötseln känner jag.


Busiga Nisse har varit väldigt lojal idag. Vi har sovit tillsammans och han har varit mycket lugnare än han brukar. Tror att han känner att jag inte riktigt orkar:)Katter har ju en otrolig intuition och kan läsa av sin omgivning.

Han fick en liten attack av mammalängtan idag och började leta någonstans att suga på min tröjärm. Det fanns inget av värde där så han fick ge upp.

Gulle!♥



 
S har gjort en hylla en bit upp på björken men har tar sig inte dit ännu.  Han har börjat gå uppför trappen till övervåningen och även varit ut en sväng på altanen idag. Det var ju spännande ända tills det kom en bil på vägen, jisses vilken fart han fick in igen!!!!

 

Här gillar han  att klättra däremot:)Vilken underhållning det är att ha en katt! Utom möjligtvis idag när jag inte har orkat.

 
Har haft många funderingar över min blogg på sista tiden. Igen - det händer då och då:) För det känns som att den är tråkig. Att jag bara skriver samma hela tiden. Händer inte så mycket här just nu och jag har redan visat bilder på allt.


 Till sist idag vill jag önska dig, Ann-Louise, en fortsatt fin födelsedag!



♥♥♥











♥♥♥


7 kommentarer:

  1. Åh din stackare som är hängig :( Jag försöker skicka lite kraft över till dig via cyberrymden.

    Tusen tusen tack fina du för presenten! Jag kommer att ha användning för den :) Vad du är snäll ♥

    Du vet att jag verkligen gillar dig och din blogg. Jag tycker inte alls att den är ensidig eller tråkig utan den är precis tvärtom! Men jag vet vad du menar och tänker om detta med bloggandet...

    Jag önskar förstås att du fortsätter men om du inte gör det förstår jag det naturligtvis. Jag vill bara inte att vi tappar kontakten för du är underbar Karin! Jag kan ju maila dig förstås och så, men det kommer ju aldrig att bli lika spontant då tror jag. Men det skulle vara en förlust att tappa bort dig så därför tänker jag INTE tappa bort dig!!

    Jag har firat hela dagen och oj vad roligt. Fina paket, gofika och pappa bjöd oss alla, plus mina syskon, på en brakmiddag på hotellet. Nu står magarna rakt ut och jag har en kamera att lära mig. Japp, jag fick en ny kamera av min lille far. Helt makalöst roligt.

    Krya på dig min vän! Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Vad roligt!! En ny kamera! Så snäll pappa du har ♥ Nu vill jag se två saker på din blogg!
    1. Dig uppklädd till tänderna taget innan du åt brakmiddagen;)
    2. Kameran
    :)))
    Ha det så gott, ser fram emot nya fina bilder!
    Kram! ♥

    SvaraRadera
  3. Hejsvejs Karin. Vilken söt o fin kattunge. Mycket bus i såna små liv men va gör det när det e så mysigt när dom ligger i knät o spinner hos en. Kommer upp o kelar med Nisse någon dag. Krya på dej- Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, gör det! Men du kan ju vänta några dagar tills jag inte smittar! Känner mig lite bättre idag så det är på väg åt rätt håll :) Kram

    SvaraRadera
  5. Hej
    Hoppas att du känner dig bättre inte roligt att bli sjuk....
    hoppas du får liv i olivträdet vet att de ska stå kallt och ljust...
    ha en skön och vacker alla helgona!
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  6. Tack för hälsningarna! Och tack, Sandra för rådet om olivträdet:) Får kanske flytta fram det mot ljuset och bort från elementet:)

    Kramar!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥