måndag 28 november 2011

Vardag igen!

HEJ ♥
Hur har ni det i kväll! Njuter ni av en ny arbetsvecka eller räknar ni dagarna tills det blir fredag igen? Det finns ju verkligen saker att fylla dagarna med hemma nu, så mycket man skulle vilja göra! Och jag bara jobbar och sitter vid datorn/TV:n när jag kommit hem för dagen. Orkar inte så mycket mer efter 10 timmars arbete:/ 

Har inte bakat lussebullar ännu tex.
Sätter mig på listan "ser fram emot fredag":) Bara det att jag då är helt slut, (och ser Idol hela kvällen) ska till min bror på kalas på lördag (I Växjö) och jobbar hela söndagen:)(Tio timmar)

Hur mycket blir det då gjort här hemma tro?
Nada. 


Mitt olivträd har piggnat till! Följde ett råd om sval plats och ljus. Vid altandörren uppfylls båda dessa krav. Och vips slutade bladen rasa och det kommer nu nya små gröna skott. Kanon!  


Uppe på hyllan ovanför kökssoffan har jag satt ner tre små hyacinter i en avlång kruka från Ikea. Ska fixa till den senare. Kanske. Hit upp kommer i alla fall inte Nisse:)

Min klocka har stannat!!! Redan. Jag köpte den på tax free på hemväg från Cypern. Det är ju bara några månader sedan! Trodde nu att den var nio men den är minsann halv elva. Drygt.
Skitklocka! Eller skitbatterier!
Vi får hoppas på det senare för den var inte så jättebillig. Fast det beror ju som alltid på vad man jämför med:) För mig kostar en billig klocka 99 - 199:- Allt däröver är dyrt och den här kostade över 300:-

Skulle väl få vissa att skratta mer eller mindre ihjäl sig:)
Desomharfleratusenkronorsklockor.


NU ska jag sälla mig till de sovandes skara. 
Ha det så gott
KRAMAR!


2 kommentarer:

  1. Olivträdet lever?! Grattis! :) Jag håller med dig om priset på klockan. Det ÄR dyrt över 300 kr :))

    Jag jobbar också kommande helg 10 timmars pass. Måttligt inspirerande känns det som. Fast av en slump så blev jag mycket ledig denna vecka. Bara att passa på att njuta av det. Lär nog inte hända igen.

    Jag har haft full rulle men inte med pepparkakshusen. Barnen gjorde dem färdiga igår kväll. Nej, jag har jobbat, varit på sjukan, handlat, tandläkaren, hämtat paket, lagat mat och nu puuhhh lite vila...låren :)) Hoppas era kycklinglår blev goda att äta :)) Fast nu antydde jag under inga omständigheter att det verkligen var era fysiska människolår jag syftade på, att de är lika kycklinglår :)) Nej, jag menade verkligen de lår du skrev om :))

    Ähh tack o go´natt lika bra, verkar det som på mitt svammel :))

    SvaraRadera
  2. Ja, det lever! Tack vare ett tips från en annan bloggerska:)

    Men Nisse gör ju förstås sitt bästa för att gräva fram rötterna och underminera den på det sättet:) Vi får väl se vem som vinner den striden...

    Kycklinglåren blev precis så krispiga och kryddiga som jag vill ha dem! Jättemumsiga:)

    Mina fysiska lår är tack och lov ganska oaptitliga;)Tror jag nog.
    Kram ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥