lördag 12 november 2011

Hemma hos mig...

Tittut!

Här ligger jag i en potatispåse...så himla mysigt! Den prasslar så coolt och det går att gömma sig nere i botten...lite besvärligt att ta sig in bara, den glider undan hela tiden...fick jaga den ut i hallen och tillbaka hit in i köket nyss, innan jag fick fatt på den


Men nu är jag här inne i alla fall...Matte hon bara springer och jagar mig med kameran hela dagarna. Hon är snäll föralldel, men lite jobbig om jag får säga vad jag tycker...


Ibland får jag offra mig lite och sova i hennes knä. Då blir hon så glad och nöjd. Fast ärligt talat ligger jag hellre i Husses knä för han sitter still mycket mer. Man hinner knappt somna hos Matte så ska hon upp och springa rundor.  


Igår kom de hem med den här lampan till vardagsrummet. Från början såg den ut så här med en liten rosett och ett par kulor som dinglade över bordet.

Skitsnyggt tyckte jag och testade att knyta upp banden. Riktigt roligt var det. Ett tag, tills Matte kom och sa att jag inte fick. Tssssss...Och nu har hon knutit in dem i lampan och det är bara en tråkig vilken-som-helst-lampa:(


Nu är det kväll och Husse och Matte sitter och glufsar i sig den här fullkomligt ointressanta maten medan de ser på ett program som heter "Så mycket bättre"


Jag tror att Matte har en massa adventstankar i huvudet för hon pysslar en del med ljus och sånt. Och sjunger konstiga sånger om tomtar. Vad nu det är. 

Har nog hört hur de pratar bekymrat om hur de ska kunna ha en julgran i samma rum som mig...det jag hör låter väldigt lovande måste jag säga...man kan tydligen klättra i granar:) Jag gillar att klättra, igår tog jag mig ända upp till taket i vardagsrummet:)Fast gardinen i gästrummet är mycket coolare att klättra i för den är lite gles:)

 Matte har ju gömt blommor högt upp på hyllor och så, jag funderar mycket på hur jag ska komma upp till dem. De som jag kan komma åt nu har blivit så tunna och eländiga och smakar inte lika gott längre. Jag ser att det finns många fler goda blad kvar på dem som finns högre upp...hehe

Jag kommer nog på nåt! ;)

GODNATT OCH SOV GOTT!♥

PS. Matte hälsar. Hon ska jobba i morgon så hon orkar inte skriva nåt ikväll.  


8 kommentarer:

  1. Fin lampa & fin Nisse! :)

    1. Utforma

    2. Inställningar

    3. Kommentarer - och där väljer du "Tidsformat för kommentarer"

    4. Spara inställningar (längst ner på den sidan)

    Lycka till! Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Hej Nisse!

    Tänk om man hade dinglande kulor hemma då skulle jag också vara lycklig.
    Nisse var rädd om dina så inte matte tar dom och hänger i lampan också.
    Hälsa henne att annars var det en fin lampa.

    SvaraRadera
  3. Ann-Louiseeeeeeeee! Det sket sig direkt! Hittar inte ens något ställe där det står (punkt 1!!!) Utforma!!!!
    Känner mig lite efterbliven nu faktiskt:(
    Nej, inte då...:)
    Kram!♥

    SvaraRadera
  4. Sofia: Du är ju för rolig! Du kan få hans kulor senare när han blivit kastrerad! Urk! Men jag skulle inte råda dig att hänga dem i granen;)Urk igen!
    Kram:)

    Blä

    SvaraRadera
  5. Oj, vad roligt han skriver den lille Nisse. Tycker att han ska skriva en egen bok om sin uppväxt hos sin lite jobbiga matte (sa Nisse alltså).

    SvaraRadera
  6. haha...sa han lika mycket som han skrev det;)
    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥