måndag 7 november 2011

Några julklappstips

HEJSAN!

Dagens dag har sett ut så här för mig: Vaknade en timme i förtid, hasade mig till jobbet en timme i förtid och släpade mig hem igen sex timmar i förtid. Men lite nytta hann jag nog med att göra så länge jag orkade:)

Väl hemma igen slocknade jag som en död sill på soffan. Är alltså fortfarande inte frisk, men i morgon SKA jag orka!


Kasta in en påse pulver i brasan så blir den så här fin:)

Hittade en webbbutik i en Villa-tidning som fanns i vår brevlåda idag. Den heter Cool Stuff och finns HÄR Där finns allt möjligt att köpa till i stort sett vem som helst. Roliga grejor, knäppa grejor, seriösa grejor och upplevelser som tex att hoppa i fallskärm eller köra en lamborghini mm.
Gå in och se själva!


Så här såg vår egna helt vanliga brasa i köket ut i går eftermiddag.


Man kan köpa ett munstycke till sin dusch som gör att vattnet ändrar färg efter den värme det har.


Vad sägs om ett par lysande skosnören? Ser nog rätt läckert ut i kolmörkret.


Dagens djuravdelning
bjuder på en mäkta stor Gelébjörn som jag inte skulle vilja äta. Lite föööör mycket även för en godisälskare...Och en Nisse-katt som läser reklampost med sin matte:) På köksbordet. Jag vet - han borde inte var där, men det är han. Utom när vi äter:)))

Vi har redan insett att det är han som sätter (de flesta) reglerna i huset.
Idag fångade han och käkade upp sin första fluga! I köksfönstret:)
En blomkruka och en porslinsflaska åkte i golvet, men så duktig han var! Vilken precision!!!



Julklappstips till tonårsföräldern? Låsbar kork till vin/spritflaskan. Det KAN vara bra att ha;)


En nätt och fin sladdhållare till datorn...
Alla saker i det här inlägget finns alltså i tidigare nämnda webbutik:)

(Utom Nisse och vår brasa).


Sluta läsa här om ni är känsliga!!!



Jag bor ju i SKÅNE nu.

Delvis därför (och delvis för att min humor drar lite åt det hållet) tyckte jag att det här var jätteroligt. För här nere uttalas faktiskt pepparkaka som "pipparkaka"

hahhahahhaaa - jättekul!


Kram och hej!
Nu tänker jag fortsätta att krya på mig!

6 kommentarer:

  1. Hahahaha Jag har övat flera gånger nu att säga pepperkaka på skånska. Pipparkaka pipparkaka pipparkaka Och ju mer jag säger det på bredaste skånska ju roligare blir det ;)) Tack ska du ha för det! :))

    Klart Nisse ska vara på bordet. Går det bestämma sånt, att de inte får. Direkt man går ut ur rummet gör de ju ändå som de vill. De går sin egen väg och gör vad de vill :)) Han ser ju för go ut där han ligger och knövlar ihop papperet. Det går väl inte motstå :)

    Åhh kan ni ha en brasa i köket...Vad mysigt!

    Nej, nu ska jag lägga mig. Ska upp tidigt imorgon. Hoppas att du är piggare imorgon!! Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Klart jag såg att du satt och myste på fårskinnet med varm glögg och rosiga kinder! Som sagt, min kyrka och jag bestämmer. Därför bestämmer jag att du får vara där så ofta du vill :) AMEN! ta en pepparkaka till också, till glöggen alltså :))

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det lite roligt, hihi;)Skåningarna dom kan dom:D

    Du har så rätt, ingen idé att slösa energi på att fostra en katt! När vi äter sitter vi ju själva där och kan lyfta ner honom, men annars gör han som han vill :)))

    Måste säga att din lille son verkar vara en helt underbar liten kille:) Han säger så söta saker!! ♥
    Jag blir alldeles till mig. Passa på och njut!!! Ja, det gör du säkert också. Det är svårt att tro när man är inne i barnaåren med sina telningar, men ett, tu, tre så är de vuxna och har väldigt lite tid över...

    Nu ska jag gå o lägga mig. Gör ett nytt försök i morgon att jobba, idag höll det inte riktigt. Känner mig som minst 62 just nu;)))
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Nu skrev vi visst samtidigt:) Vilka konstiga tidsangivelser det står under inläggen! 13:53 !!! Det stämmer ju väldigt bra:)

    SvaraRadera
  5. hahhah jag tar en pEpparkaka till, tack!

    SvaraRadera
  6. Hahahahahaha.. pipparkaka! Ja du..avslutar man ett inlägg så är det det som man kommenterar!! Kram från norr

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥