lördag 26 november 2011

Konstigt...

Av någon anledning fungerar inte det uppdaterade gränssnittet längre. Kan inte komma åt att göra nytt inlägg där, en vit hinna ligger över och avaktiverar knapparna(?)

Jo, hej!

Nu har jag adventspyntat en del ytor i rummen. Till vardagsrummet har jag köpt en vit julstjärna och till köket en röd. Finns inga rosa i byn:(


Nisse hjälper gärna till med dekorationerna. Alla nya prylar är av största intresse. Allt ska undersökas, alla kartonger provliggas, alla sladdar och slingor ska provdras runt, runt på golvet. Det mesta verkar få godkänt för han är en glad och intresserad medhjälpare.

Kul med lite sällskap. För det mesta:)


Den här ljustunneln fanns på Ikea för ganska många år sedan. Den fungerar fortfarande och jag gillar den!

I granen en liten batteridriven slinga. De är ju så smarta! Och lyser ganska så länge faktiskt.


Ingen äkta gran ännu. De får komma in närmare jul för annars hinner de barra så mycket.


I lilla hålet i väggen bakom soffan står en ljusstake. Se vilket fint stjärnmönster det blir på  staken!


 Fredagen var väl så lång jobbade från sju till nitton. Därefter var jag på fest hos en gammal arbetskamrat. Hon är danska och vi skrattar alltid så tårarna rinner. Nu var jag dessutom trött så det var roligare än vanligt tom;)

Så nu lever jag lite längre...och de andra som var där med, hoppas jag.


I köket står den röda julblomman.

Emma är hemma ikväll och nu sitter vi och dricker glögg. Blossas ICA-variant med lingonsmak. Den var god men lite väl söt! Så vi fick droppa i lite mörk rom och det blev faktiskt mycket godare!

Hick ;)

I morgon sedan jag har jobbat ska vi till Tydingesjön på julmässa. Och vips kommer jag hem med en julgran:)Förra året hade vi ju snö vid den här tiden och den låg kvar över både jul och nyår. Idag regnar det. Igår regnade det. Och nu börjar det blåsa upp med, det har ju varnats för storm. 

Skönt att vara inne i husvärmen. Idag ville inte ens Nisse gå ut, han vände i dörren:) Annars springer han ut som en liten raket så fort han får en möjlighet.

Ha en bra söndag! 

KRAM 

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag gick tillbaka till det gamla gränssnittet. Tyckte att det nya verkade tjorvigt...

    Har du kommit hem med en gran? ;) Jag hoppas att ni kommit hem säkert och tryggt. Det är ju inte klokt vad det stormar hos er. Otäckt. Jag tycker inte alls det lilla minsta om storm och absolut inte heller snöstorm! Otäckt.

    Läser på bloggar och ser på tv vad det stormar. Håll dig inomhus! Fast det är klart. Du måste ju på jobbet och ganska nära har du....

    Hoppas du får en bra vecka fast du jobbar många dagar...

    Kram till dig Karin! ♥

    SvaraRadera
  2. Hej min fina vän ♥
    Det blev ingen marknad för det spöregnade. Inte lika kul då. Och så blåste det ju förstås. Men inte så mycket som nu!!! Shit, vad det stormar!
    Så det blir till att köpa gran närmare julen.
    Vi håller oss inne:) Har inte minsta lust att gå ut i det här vädret. Stormen ska avta till i morgon bitti så det är nog inga akuta problem då. Jag promenerear till jobbet så jag kan kliva eller hoppa över eventuella nerblåsta träd:)Eller gå runt, så jag inte snavar över nåt. Igen ;/
    Ha en fin dag! KRAM ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥