söndag 6 november 2011

Det stora paketet

Go' förmiddag!

Kommer någon ihåg det stora paketet som låg på gårdsplanen? Det är ganska mycket kopplat till dessa saker som finns nedan:)

I alla fall till att börja med. 

Jag har rensat, jag rensar och jag ska rensa ut allt överflöd av saker. Allt som barnen har burit hit vid sina flyttar. Allt som står ivägen på minsta lilla sätt. 


Det här är en liten del av det som ska bort!


Det är dagens rensning av ett skåp i vardagsrummet. Jag resonerar som så att allt som inte är använt på de senaste 5 åren inte har någon uppgift att fylla i vårt hem.


Och här är då innehållet i paketet:
En garageport!
Och vi har bestämt oss för att ha en
garageloppis!
För att bli av med lite saker. Annars kan det
aldrig flytta in någon bil
i vårt garage:)

Det som är gammalt för oss blir ju nytt för någon annan. Så är det. Vi är ombytliga varelser - i alla fall jag:) Nu ska det i alla fall bort: Överblivna möbler, lampor, stolar, hyllor, glas och porslin. Och en massa andra saker.

Och det ska säljas billigt, bara så vi blir av med det:)


För övrigt har jag ägnat dagen till att sätta mig in i vilka blommor som är giftiga för katter. Innan det är för sent. Murgrönan har fått åka högt upp under taket.


Och denna är inte heller bra, så den fick ställas upp på skåpet i vardagsrummet. Tänk, jag har haft katter i största delen av mitt liv och aldrig varit medveten om detta:)

Ingen av dem har dött av förgiftning, men ingen tidigare har ju brytt sig om att tugga på blommor heller:)


Här ligger han den lille filuren;) Trött, efter att ha varit ute och sprungit runt med S som har spikat vid garageporten. 

En sak är säker: Denna julen ska vi inte ha några Julstjärnor (jättegiftiga) eller hyacinter (giftiga) eller Azaleor (giftiga)
I så fall får de stå uppe under taket:)
Men det får nog bli en julkaktus och/eller en julbegonia.
Säkrast så.


Man ska ju inte behöva gå omkring och oroa sig när det är jul,
eller hur?

Kramar!!!

6 kommentarer:

  1. Vad fint skrivet om din mamma. Vackert och naturligt. Förstår att du saknar henne obeskrivligt mycket ♥

    En garageport??!! :)) Och här har jag hela tiden trott att det var nåt så oerhört spännande som var på gång. Jag har väntat och väntat på bild och så visar du....en...garageport!! :)))

    Men det är ju jättebra med en sån för då kan ni ha garageloppis. Bara att fälla upp porten och ha loppis. Om jag hade bott närmare hade jag absolut kommit för det där tror jag kommer att bli roligt :)

    Ser fyra vita stolar nu. Snyggt :)
    Hoppas du mår betydligt bättre och att du, s & Nisse får en fin vecka! Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Hahahah - förlåt mig om du blev besviken:) Men jag tycker att en garageport är något väldigt stort!! Det köper man minsann inte varje dag;)
    Är fortfarande sjuk, ikväll fick jag plötsligt feber igen. Bara 38men ändå. Får se om jag stannar hemma i morgon, jag är så trött på detta nu!!!
    Ja, det vore kul om du kom på våran loppis! Men tyvärr så är det här landet alldeles för långt!!!
    Kram och godnatt!

    SvaraRadera
  3. Så jobbigt att Du fortfarande är sjuk!! Men så fina bilder på Nisse och så underbart skrivet om Din mamma! Vi har haft en lugn helg men A är mycket nedstämd och tystare än vanligt...
    Roligare är att jag har blivit
    "mormor" igen! Det är en liten flicka mestadels vit med lite grårandigt i "ansiktet" och på svansen. Får träffa henne i december när jag åker till E o L.
    Krya på Dej kära Karin! och var rädd om Dej! Kramar Maria

    SvaraRadera
  4. Hej
    Vad kul med en garageloppis vi har oxå haft och det är skönt att bli av med en massa saker:)
    Kul att du får en nostaligtripp hos mig....
    ha en go måndag
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Hahhaha, Maria: Det borde vara en katt då! För jag hoppas verkligen att inte dina "riktiga" blivande barnbarn blir randiga i ansiktet och har svans:)

    Elin skrev på fb att hon ville ha Nisse bara för ett par dagar sedan, så det måste ha gått fort?

    Tråkigt att A inte mår bra, hoppas att han blir bättre snart! han är kanske orolig över din resa?

    KRAM ♥

    SvaraRadera
  6. Sandra: Vet ju egentligen inte om du går tillbaka och läser svarskommentarer, men jag är alltid väldigt glad för att du tittar in och lämnar ett spår.
    Kram :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥