söndag 20 november 2011

Sofia 2 år

Hej i natten! ♥

Idag har lilla Sofia firat sin 2-årsdag här hos oss. Fast hon fyller inte förrän nästa fredag:) Släkten är så stor att de måste dela upp oss i två omgångar, så vi bestämde oss för att ha kalaset här för de som kunde komma från vår sida.

Har ju tidigare berättat om hur svårt det är att förflytta S ner till Malmö:)
...


Här har tårtan kommit på plats men inte så mycket mer...Helt i onödan, tycks det, har jag köpt ett tårtfat på fot. Använder jag det? Nää, det blir den praktiska från tupperware med överdel. (Stryker jag duken då;))Nä. 

Tog inte så många bilder, eftersom jag hade händerna fulla med annat.  


Här sitter storasyster Alice som tycker att man lika gärna kan ha grön näsa som röda läppar på kalas. Och det har hon ju väldans rätt i! Dessutom passar det ypperligt med sommarklänning (som mamma Jenny hade som liten) eftersom det blir så varmt av alla människor och tända ljus en sån här dag!

Smart flicka - hon har redan fattat vad som är viktigt i livet! :)))


Lilla kalaspinglan öppnar paket.


I det första paketet låg den här fina klänningen från Polarn o Pyret. Den skulle på direkt! Ljuvlig färg och kvalité.


Och Nisse han ligger och spelar på Jontes I-pod som den moderna katt han är! En boll studsar runt på skärmen och går inte att få tag i till hans stora förtret:)


Väck med skiten!

Han ligger ofta och latar sig på det här fårskinnet som ligger på golvet i vardagsrummet. Katter kan verkligen konsten att njuta:)

Och nu ska även jag utöva den konsten för ikväll ligger Liten Sofia och väntar på mig i sovrummet och det är verkligen en njutning att ligga och lyssna på de små snusande andetagen:):)

Godnatt och Godmorgon!

KRAMAR!

2 kommentarer:

  1. Hihi ett helt inlägg bara med sötisar! :) Passar bra idag med det. Nisse vet hur man njuter av livet. Ser skönt ut där på fällen.

    Men jag har inte heller någon ajjjfone. Kan jag inte spela det på mobilen?. Jag är lurad alltså :))

    Ha två härlig dagar! Lycka till med pepparkakebaket, om du gör det ;) Vet inte om du läste mitt svar på kommentaren hos mig men jag skrev att du ska visa bilder från adventslådan. Jag vill också inventera den serru :))

    ♥Kram♥

    SvaraRadera
  2. oki...det kommer snart, ska bara putsa fönstren först:)

    Har varit väldans trött ikväll, det kostar på att ha för många sötisar runt sig;)

    Ja, man måste ha en ajfån, trodde att det bara var jag som inte har det;) Min gamla får duga ännu ett tag för den är bara drygt ett år - tror jag är bunden ett år till. Ska kolla när det går att byta om man behåller samma operatör...

    Ha en bra måndag!
    Kram♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥