tisdag 1 november 2011

Välkommen November!

Hej!♥ 

 Tisdag nu, och halva ledigheten har snart gått! NOVEMBER månad är kommen och jag sitter här och längtar till advent lite grand:)Det är ju så nära nu och jag ser så mycket fint i inredningstidningar och i butiker:) 

Blir lite pyntsugen:) 


Valde en bild Från Perlan Living som enda bild som inte föreställer NISSE:)))Tycker så mycket om Tine K:s sortiment.
Gå in på länken och titta så får ni se själva!


Detta är en mycket busig katt!!!


Han har gått och förälskat sig i den här lilla korgen där han precis får plats om han rullar ihop sig i botten. Slänger man sedan ner den pipande musen så blir det fart!


Här har han slängt ut den ur korgen och sträcker sig efter rymmaren. Se så fint tecknad han är på ryggen!


Men det blir jobbigt att bara flänga runt och en stunds vila krävs då och då mellan tok-rusningarna. Idag har han bl.a:

*
Balanserat på stolsrygg
Hängt på magen över stolsrygg
Ramlat från stolsrygg
Klättrat upp på hylla
Ramlat från hylla
Puttat ner prydnadssak från hylla
Haft sönder prydnadssak som puttats ner från hylla
Klättrat på blomkruka
Tuggat sönder blad på blomma 1
Tuggat sönder blad på blomma 2
*

Så håller han på och det är så underhållande! Han är otroligt företagsam och väldigt sällskapssjuk. Allt bus sker helt öppet och alldelas framför näsan på mig:)
Inget smygande här inte!

Det enda som inte är så bra är att han tuggar på blommor. Har satt lite kattgräs på tillväxt, men det får nog bli en jul utan Julstjärna i år, tyvärr! Den är ju jättegiftig!

Nu ska jag fixa lite middagsmat! 
Ha en skön kväll! 

KRAMAR!♥♥♥

4 kommentarer:

  1. Ja, eller hur? Det är trevligt med lite liv i huset för oss två "gamlingar" :)))

    SvaraRadera
  2. Hihi han håller igång :)) Såna där små busar kan man ju bara sitta och titta på. Sann underhållning! Han mår bra, nöjd och belåten. Hoppas ni får sova på nätterna, de har ju en viss tendens till att röja runt på nätterna också :))

    Om två dagar öppnar jag paketet från dig :) Jag har hållit mig, inte öppnat det i förväg ;)

    KramKram ♥

    SvaraRadera
  3. haha nu skrev vi kommentarer samtidigt igen!
    Men vad du är duktig! Bli inte besviken nu bara :D

    Han sover nästan hela natten. I min säng:) men han röjer när det ljusnar vid sjutiden fast då stänger jag ut honom i köket. Morgonsömnen är viktig för mig eftersom jag är en nattuggla;)
    Kram♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥