onsdag 13 juni 2012

Att ha en Nisse

GODMORGON!
Har vaknat tidigt idag pga att jag 'råkade'
somna i dagbädden i går em. hehe.. 

Man ligger skönt där...;)

Jo, det här med att ha en katt är ju mysigt.
Att ha en Nisse är ju också det, men jag
undrar om han inte är lite extra busig
fortfarande.
Även fast han har lugnat ner sig efter
kastreringen, så hittar han på en del hyss. 

Gör era (vuxna) katter så här?




 Jag låter bilderna tala:)


För övrigt har jag inte hunnit göra så mycket idag
mer är två små armband som jag ska skicka
till mina barnbarn i Stora Huvudstaden.

De åker iväg till Japan om några dagar för att tillbringa
sommaren hos sin Japanska släkt.
Precis som alla andra somrar...



Nu lite om åldersdiskriminering och åldersfixering.

Att bli äldre har sina fördelar. Inte många.
Själv har jag blivit lugnare och säkrare i mig själv. Kanske lite... 
Jag vet vad jag kan och vad jag inte kan. Kan baka bullar:)
Men:
Jag avskyr att komma in i exempelvis Tele 3 butik
och bli behandlad som ett ufo av de unga killarna
som jobbar är och ser ut som att de kan allt,
vet allt och har rätt att anta att jag
inget vet för att jag är en
gammal kärring.
I deras ögon.  

Och jag hatar att gå på fest och bli placerad
med gamlingarna vid ett eget bord.
Det är ju inte där man  har roligt precis!!!
Hoppsan, är jag också en diskriminerare...;)
Speciellt som man ingen känner.

Jag gillar att blanda så ingen behöver känna sig utpekad.
Jag är ju så vansinnigt oseriös så jag vågar knappt prata bland de vuxnaste bland vuxna.

Nu hoppas jag att ni får en fin mittiveckandag.
I morgon åker jag till Öland med jobbet
så då blir det blir inget inlägg.
Om inte S får för sig att skriva ett.
Ingen risk, han kan inte han är för gammal Hahahaha

KRAMAR!!!

11 kommentarer:

  1. Men Nisse då, så där får man väl inte göra;)!!!
    Jag sätter helst inte min fot på såna affärer, kan så lite om datorer, mobiler och sånt.
    Hoppas ni får härligt på Öland!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Ja det är väl lite så att de faktiskt har rätt de där
    killarna :( Men de kan ju vara lite hjälpsamma då...det är väl ett serviceyrke och då ska man ju behandla alla kunder lika.
    Ha en fin dag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Jag blir bara så arg på såna där typer som du berättar om på Tele 3 butiken!! Jag tål dem inte, små smöriga överstylade pojkspolingar som borde rufsas om i det perkfekta fleratimmarshåret!! Ja precis så! Jag tål inte äldre heller som har den synen på kunderna som kommer in!

    Jag håller också med om att det ska vara blandad bordsplacering och absolut ingen ska behöva känna sig utpekad eller ensam! På jobbet vill jag att det ska vara en blandad åldersfördelning på personalen.

    Ha det så bra på Öland!! Och du -Nisse är bara levnadsglad! ;)) Eller överaktiv. Kan vara en hårfin gräns :))

    Och du, fler borde vara som du!

    ♥ Kram ♥

    SvaraRadera
  4. A-L, Kära fina du, du fattar alltid vad jag pratar om ♥ Det är så bra med dig:)Haha...Du säger tom det jag tänker, men -håller inne med :D

    Ja, Nisse han har nog lite ADHD eller nåt. Han är fortfarande inte som någon annan katt vi har haft:)

    Vill egentligen inte åka till Öland, men det blir nog bra när vi väl kommer iväg :/
    Ha en fin dag!
    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Haha, vi har allt en del gemensamt..Nåt som jag inte klarar är när unga fräscha expediter tittar ut mig och undrar vad jag gör i deras fina affär..
    Vad ska denna där göra här tycks de undra..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Maidi: Se där, det är inte bara jag som blir irriterad på dem:) Misstänker att det bara är unga (15 - 25)vackra tjejer som blir bemötta med ett leende :/ Oavsett hur lite eller mycket de kan om mobiltelefoni...
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Min Iris är 3 år. Kan inte ha blomdekorationer. No way!!

    Vår första katt... Finduz... fick man passa när jag sydde nåt och hade nåldynan framme. Han plockade en knappnål i taget och lade i en hög på bordet

    SvaraRadera
  8. Hallå där och godmorgon själv! Men hördu. Mängder med stora bamsekramar till dig! Sådär upplever jag det också ibland eftersom jag är synskadad, alltså att vissa folk har förutfattade meningar om en, och det tycker jag också är jättetråkigt. Så det måste det nästan bli en ändring på. Förresten vad gjorde lilla Nissegos på bilderna?:D. Ha det så kul nu på resan så ses vi på måndag!:). Kram!

    SvaraRadera
  9. Ha ha ha... jag kan inte se dig som gammal Karin - no way! Kan ju meddela dig att man behöver inte vara jättegammal för att bli behandlad som om man är dum i huvudet av "såna där". Men jag brukar helt enkelt spela dum, blinka med ögonen och verkligen be om hjälp... funkar iofs bättre med äldre karlar.. FAN, jag börjar oxå bli gammal. Sköt om dig o hälsa Nisse, han håller dig nog ung! Kram från norr

    SvaraRadera
  10. det där med fördomar är ju inget kul. Man vill inte bli placerad i ett fack - oavsett varför. Jag gillar när man inte tar någon för given utan ger dem en chans. Så sstå på dig i telebutiken och på festen:-)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥