fredag 8 juni 2012

Utflykt i regnet

Ja, för nu har det regnat hela dagen!

HEJ!
Min goda vän Åsa (jo, jag har vänner:)) och jag
har varit ut och trösthandlat lite...


En butik i närheten (mitt ute i Ingenstans-skogen)
hade halva priset på allt porslin från Ib Laursen
Klart vi var tvugna att åka dit!!!

Köpte en skål för 30:- (den ljusrosa) ett durkslag i porslin för 70:- (den röda)
och en kopp med hällpip (den mörkrosa) för 25:-

Lite annat följde också med i farten:)
Skopa till kattens torrfoder, 2 rosa disktrasor och
två fina glasburkar med gradering.


Den här skylten hade Jenny med sig när hon var
hit och lämnade barnen förra helgen.

Och visst stämmer den:)


Nu har den fått sin plats i hallen:)


Fler saker från Ib L:

Skärbrädan i porslin fick jag också av Jenny.
Den rosa emaljerade såskastrullen med
hällpip har jag köpt själv.


Den häringa krukväxten köpte jag också idag.
Tål att stå en bit in i rummet sa 
hon i Blomsteraffären.
Bra så.

Nu vill jag bara se om den får stå ifred för Nisse...

Idag har det tydligen varit finväder i mellansverige. 
En del lovprisar vädret andra deppar.  

Men solen ska väl finas där
någonstans bakom molnen...

Kanske i morgon?

Kramar!


7 kommentarer:

  1. Men du ela gooo ;) Fast mer som - Men harregu va go du ä! :) Jag är som hemma hos dig. Fast det där vet du ju redan. Vilka fina fynd du gjort och det verkar som en jättebra dag med din vän. Jag tror bestämt att det är en paltslev som ligger där och är det rutig tapet bredvid den fina skylten?

    Har du målat tavlan bakom den nya blomman? Är det den du visade en gång? Men fy vad jag surrar. Måste vara den surriga dagen som tar ut sin rätt. Har haft det jättebra och en nöjd 19-åring har dragit ut på nya äventyr ikväll.

    ♥ Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Ann-Louise: Ja det är en rutig tapetvåd som jag har klistrat upp på den vita väggen. Och det är en av mina tavlor:)
    Paltslev? Kanske det...har aldrig använt den eller ens sett den användas, för den hittade jag ute i en gammboda hemma i Kalix när jag var ung:) Men det kan ju stämma!!!
    Vad roligt att 19-åringen är nöjd med sin dag! Och att du får sitta ner en stund nu:)
    Surra på, jag gillar när du gör det! Kan vara sån själv. Ibland då. Eller ganska ofta. Lite för mycket emellanåt:D
    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Är det liksom en hake som man kan hänga över kanten på grytan? Du vet, palten ska ju ligga lite i vattnet innan den släpps ner och då hakar man fast sleven på kanten så att inte palten tippar ut. Ja ungefär så :)) Och sleven är bara lite skålad kanske. är det så ja då är det en mycket fin paltslev du har i din ägo och troligtvis mycket gammal. Amen. ;)

    SvaraRadera
  4. A-L: Jo, det är en hake upptill!
    Så jag har en gammal paltslev... Tack för upplysningen! :)

    SvaraRadera
  5. Denna fina "krukväxten" kan vara gigantisk stor när den växer i naturen ska du veta. Fina grejer!
    Trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  6. Kära Karin!
    Läste mitt inlägg och såg ett stavfel. Ett stavfel som kan ha fått dig att missförstå. Du har INGET att be om ursäkt för. Du har varit en av de som stöttat och peppat mest. Jag VET att du vill mig väl... Varm kram ♥

    SvaraRadera
  7. Åh vilka fina saker du köpt och vilken kul tavla du fick!!
    Det känns nu som att man får mindre och mindre tid för bloggen, nästan så man skäms;)
    Ha en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥