fredag 22 juni 2012

Blå himmel.

...hade vi idag:)
En helt underbar himmel som jag njöt av i fulla drag.  
En himmel helt utan moln. Nästan
en Cypernhimmel:)


Jag ligger på golvet under alpviden
och fotar rakt upp.

Älskar Himmelsblått. Och värme och sol.

I morgon är det midsommarafton.
Då ska det regna. Och blåsa. Och bara vara 17 grader.


Grönt är inte heller så dumt.
Min sallad växer fint och den ska vi kalasa på i morgon:)
Ruccola och plocksallad.


Jag har dukat inne på glasverandan.
Som förra året. Och förrförra.

Där kommer vi att ha det skönt:
Och vi kommer att strunta i att det regnar utanför.
Och i att det blåser kallt. Vi stänger bara dörren.
Och sätter på kaminen och sveper in oss i plädar
och sitter och pratar strunt
och äter mer än vi orkar
och sjunger sommarsånger
och spelar kanske spel
och äter alldeles säkert godis
och kramas med barnen 
och skrattar så vi kiknar. 


TREVLIG MIDSOMMAR
önskar jag er alla därute!

Kram ♥


5 kommentarer:

  1. Låt det regna. Ni kommer ha trevligt i alla fall. Här är det fortfarande strålande sol men med tanke på hur mycket det blåser vet man aldrig vad vinden för med sig under dagen.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Hallå där! Du det låter ju verkligen hur mysigt som helst alltså! Gosigosigosi! Du efter helgen sen kanske du kan försöka hjälpa mig med bloggen? För nu är det rent omöjligt och göra nånting där om man inte ska hålla på och klicka och greja. Jag kan maila dig mina inloggningsuppgifter om du vill.

    Hoppas alla kommer till dig idag. Ha det jättebra och glad Midsommar!
    Mängder med kramar!

    SvaraRadera
  3. Ja det låter som att ni kommer att ha det jättebra! :) Vad gör väl regn där utanför när man kan ha det så där bra där inne. Vi har haft ett riktigt sommarväder idag. Troligen den första riktiga sommardagen hittills här. Vi har haft en fin kväll. Jag kikar in lite tvärt i blogglandia. Blir ingen sen kväll, ska ju upp före kl 6 imorgon...

    Fortsätt ha en riktigt fin midsommar! :)

    ♥♥♥

    SvaraRadera
  4. Vi hade kanonväder som höll hela natten. och nu-dag efter :)
    Ha en fortsatt härlig Midsommarhelg! Kram

    SvaraRadera
  5. Helt rätt! På med kaminen, fram med plädarna, och ha det gott, trots vädret!

    Här hade vi en otrolig tur med vädret, förmodligen det som ni hade dagen innan, det med blå himmel.

    Önskar dig en skön vecka
    Kramar Anncathrine

    PS Fint du hade ordnat i uterummet, såg väldigt mysigt ut. DS

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥