söndag 10 juni 2012

Varannandagsväder

HEJ:)

Idag har det varit regnigt och grått igen...mer
än en dag i följd är det inte sol.
 
På förmiddagen var det i alla fall uppehållsväder,
så jag tog kassarna med blomplantor som jag
köpte för ett par dagar sedan och gick
ner till planteringsbordet.


Så här blev det:


Kruka: IKEA


Har även planterat anemonknölar som inte
alls har kommit upp som de ska:(


Inte mycket liv här!

Satte fem knölar i den här krukan.
De kommer kanske så småningom...?
Den som lever får se.


Jordgubbarna hinner knappast mogna till Midsommar.
Det har stått stilla ett tag nu sedan värmen gav vika.


Inomhus har vårelden slocknat och små ljusrosa
trähjärtan har fått ta plats bland bladen i stället.


Rosorna som tappade sina huvuden efter
två dagar har fått nytt liv i en skål.


Och min "städrock" från Indiska!!!

Beslutade mig för att visa en bit av den.
Det är nog tyget som har väckt mest anstöt
och förvånat Emma och till och med mig själv...

För det första gillar jag inte orange!
För det andra gillar jag inte stormönstrat!

Men ändå gillar jag denna!
Den har stora, sköna fickor.
Den har tunnt svalt tyg!
Den känns som sommar!
Den sitter inte åt någonstans!

4 för och 2 emot!

JA. Jag kommer att använda den!
Ha en fin start på nya veckan!
KRAMAR!






14 kommentarer:

  1. Hej Karin!

    För det första, jag tycker din klänning ser jättefin ut!
    Det är väl härligt med lite färg på sommaren! Säkert kommer du att använda den hur mycket som helst!

    Så fint du planterat!
    Har också lite olika småplantor som inte riktigt tar sig precis som dina anemoner, tror att dom precis som vi, vill ha sol och värme!
    Idag har det regnat och varit sol om vartannat hela dagen här.

    Ha det så gott
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Anncathrine: Tack för ditt stöd :D
    Det är en spännande tid nu med trädgården och "allt" Vi ska bygga en pergola och det ser jag verkligen fram emot!! Har önskat det länge.
    Om sommaren vore dubbelt så lång skulle vi ändå inte hinna allt vi vill göra. Idéerna flödar!!! :)
    Kram. (I morgon blir det paj!)

    SvaraRadera
  3. Ja du brukar säga det, att du inte gillar orange och ändå så blir det orange :)) Men misströsta intet för enligt Feng Shui står orange för - Gemenskap, humor, livlighet, vänskap, överflöd och sinnlighet. Och jag tycker inte att det ser ut som en städrock :) Ha den på dig och var vid gott mod säger jag. För jag tror verkligen att den passar dig men din familj är inte heller van att se dig så. Snart är de van ;)

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blev i snyggkrukan från Ikea!!

    Puss

    SvaraRadera
  5. här har vi haft fint väder (några korta regnskurar) i två dagar. Fantastiskt. Den klänningen provade jag igår, men eftersom den är i viskos så valde jag bprt den. Jättefin!!

    SvaraRadera
  6. Jag gillar det sista "för-argumentet" bäst: att det inte sitter åt någonstans;) Det finns inget värre än känslan av att inte kunna andas pga snäva kläder!!!
    Sov så gott
    Kram♥

    SvaraRadera
  7. Ann-Louise: Men vilka bra saker som förknippas med orange!!! Förklarar kanske att den färgen dyker upp här och var i min omgivning - Allt det där vill jag ju ha :D

    Ja de får allt lov attt vänja sig, eller hur!?
    Godnattkram ♥

    SvaraRadera
  8. Jenny: Tycker jag också:)
    Lycka till i morgon ♥
    Puss:)

    SvaraRadera
  9. Ulla: Köpte du någon annan då? Det fanns en långklänning i brunt/beige/vitt/svart som jag också ville ha. Men vet inte när jag skulle ha den...;)

    SvaraRadera
  10. Marie: Så sant! Men för dig är det väl inga problem som du promenerar och stavar runt:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  11. Anemonen kommer. Dom är små hos mig med men de kommer och blommar sen till sent på hösten.

    Det var fina bilder. Gillar ditt hjärt arrangemang.
    Och Städrocken :) Jag kan hålla med att det är en vacker städrock/hemmaplag/strandplag.. Men håller oxå med dina nära att man kanske inte ska gå ut med den på stan eller party..

    Indiska var tidigare min favoritaffär där jag alltid handlade mina käder. Numera har jag svårare att hitta kläder där. Men inredningen i mitt hem kommer nog till stor del från Indiska.
    Kramis

    SvaraRadera
  12. Gröna fingrar och sinne för färg och form har du minsann

    Att klänningen inte sitter åt nånstans ger den full poäng

    SvaraRadera
  13. Livets vägar: Indiska har även varit min favoritaffär vid både kläd- och prylinköp. Nu blir det mer sällan att jag handlar där för kläderna har blivit så små i storlekarna ;)
    Men en och annan gång lyckas det!
    Vad bra att du tror på mina anemoner, då får de vara så länge:)
    Kram.

    SvaraRadera
  14. Hulda:) Ja det är skönt med kläder som inte sitter åt eller "fastnar" någonstans:)
    Har varit i en del provhytter idag och det är INTE roligt!
    Kram ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥